  • Data: 2003-11-11 16:54:13
    Temat: Re: oprogramowanie - legalność
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik rzecze:
    > No to idąc Twym tokiem rozumowania jak zarchiwizuję jakiś program, to też
    > w sumie jego kopii nie robię, bo przecież nawet w innym formacie te dane
    > zapisałem. Powiem szczerze, że nie przekonuje mnie to co piszesz.

    No jak zarchiwizujesz to i być może. Natomiast z kopią bit po bicie to bym
    się sprzeczał. No ale jak już podkreślałem co nie narusza prawa autorskich jest
    dozwolone a trudno przyjąć by zrobienie kopii zapasowej te prawa naruszyło.

    > Co mogą z urzędu? No bo praw autorskich ścigać raczej nie mogą.

    W przypadku programów komputerowych podciągnęli to przecież pod paragraf
    mówiący o paserstwie i ścigają to z urzędu.

    > Zastanawiam się właśnie nad linią obrony "korzystam z prawa do odmowy
    [..]
    > przypisać. Ale jak tych kopii nie ma?

    Skoro u nas sądy potrafią "dowieść" na potrzeby dużego banku, że ktoś brał
    kredyt w celu jego wyłudzenia i za to skazywać ludzi to słabo to rokuje...

    [..]
    > sprzedałem i nigdy nie przechowywałem. I co wówczas?
    [..]

    Pewnie i tak byś poległ jeśli nie będziesz miał ustawionego adwokata.

    [..]
    > porównywalnej użyteczności, a o wiele niższej cenie, to podejrzewam, że
    > sprawa byłaby rozwiązana.

    Niestety nie. Zapomniałeś o oligopolach. Pewnie zaraz by się dogadali z M$
    To takie zmowy kilku wiodących firm w danej branży, że "konkurują" reklamami
    kosztami a nie cenami :(
    Przykładów można mnożyć, u nas są to np. GSMy bezlitośnie okradające
    naród. A rząd na to jak na lato i nic z tym nie robi :(
    Za to w zaciskanie śruby taksówkarzom to się wykazuje.

    > Toteż właśnie moim zdaniem wyznacznikiem oryginalności oprogramowania jest
    > oryginalny nośnik z wersją instalacyjną. Książki, nalepki - to wszystko
    > jedynie może mieć znaczenie pomocnicze. Jak będę miał oryginalny nośnik,
    > to mogą mi naskakać

    To samo właśnie mówię.

    > A to faktycznie jest jakieś tam rozwiązanie. No ale Systemu czy pakietu
    > biurowego w wersji na miesiąc chyba nie znajdziesz. pozostałe programy są,
    > z tym że sporadycznie bywają ścigane programy, które mają takie wersje.

    Zdaje się, że jest darmowy - albo prawie darmowy - odpowiednik Offica, w pełni
    funkcjonalny i obsługujący formaty M$.

    pozdrawiam
    Arek

    --