  • Data: 2003-11-10 23:21:55
    Temat: Re: oprogramowanie - legalność
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 10 Nov 2003, Arek wrote:

    >+ Robert Tomasik rzecze:
    >+
    >+ > No ale w sumie powstaje jego kopia na kolejnym nośniku, jakim
    >+
    >+ > jest twardy dysk.
    >+
    >+ No nie kopia, bo wersja instalacyjna jednak się różni od rozpakowanej.

    "w całości lub w częsci...w jakiejkolwiek formie".
    Ustawodawca raczył być dać ochronę w takim stopniu, że teoretycy
    rozważają AFAIK czy wprowadzenie do cache to też jest "kopia" :]
    (literalnie: jest, bo *część* kodu wchodzi).

    >+ Zresztą nawet gdyby to była kopia to jest to przecież oczywiste użycie utworu,
    >+ a nie bezprawne działanie.

    ...właśnie nie wiem, czy powód jest wyżej akurat nie był zamiarem
    wprowadzenia takiego zapisu jak jest w ustawie.
    Pozwala się powołać na ochronę zapisów licencyjnych przy systemach
    wieloprocesorowych :]
    Oczywiście: dopóki używasz zgodnie z licencją, jesteś uprawniony...
    [...]
    >+ > Art. 75. 2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
    >+ > 1) sporządzenie kopii zapasowej, jeżeli jest to niezbędne
    [...]
    >+ Tylko jest tu mały kruczek z "jeżeli jest to niezbędne do korzystania z programu".

    No niestety :(

    >+ > sądzisz, że piraci długo by się utrzymali na rynku?
    >+
    >+ Nie. Szybko by zdechli.

    Ano.

    [...]
    >+ złodziejami. Mam przy tym wrażenie, że koncernom to odpowiada bo tam gdzie
    >+ gruby ledwie schudnie tam chudy zdechnie
    >+ I przerażające jest, że rządy liżą im dupę zamiast zadziałać
    >+ jak rząd Malezji.

    Możesz słowo zapodać co zrobili, bo mi umknęło ?

    pozdrowienia, Gotfryd