  • Data: 2004-05-03 19:26:50
    Temat: Re: opłaty przy kupnie mieszkania na rynku wtórnym
    Od: "Deni" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mattatiah" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c756bn$7f2$1@news.onet.pl...
    > sumy tzn tej "taksa 1100 zł +0,5 % od nadwyzki pow 60 tys "?

    dokladnie

    > czyli płacę 2 % + te 1,4% od wartości?

    dokladnie

    > Bo oni juz mają księgę wieczystą na to mieszkanie, czy będziemy musieli
    > zakładać nową, czy tylko zmieniać ten wpis w dz IV ?
    > bo te oplaty ok 1,4 % to jest od założenie tej księgi tak? Oni mieli to
    > mieszkanie na kredyt , my też chcemy je wziąć na kredyt.

    Ksiega zakladana jest na nieruchomosc, a nie na wlasciciela.
    Po zakupie mieszkania bedzie wykreslony stary wlasciciel, Ty
    zostaniesz wpisana jako nowa wlascicielka i w dz IV zostanie
    wpisana hipoteka. Za to wszystko placi sie jedna stawke
    wlasnie te 1, 4 %.

    Gdyby mieszkanie nie mialo ksiegi, a przy kredycie musielibyscie
    ja zalozyc to zalozenie, wpis wlasciciela i hipoteki kosztowalby tyle samo.

    Jak chcesz znac koszty co do grosza to zadzwon do notariusza, u ktorego
    bedziesz miala akt notarialny zakupu mieszkania i zapytaj o koszty.

    pozdrawiam
    deni