    From: "york" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: okradziona przesyłka - jak walczyć?
    Date: Fri, 24 Jun 2005 00:25:48 +0200
    <d8528v$8kl$1@nemesis.news.tpi.pl> <d853au$bqc$1@inews.gazeta.pl>
    <d9eilv$n68$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <1qociebfzwtf8.1wqfmrp1f25y9$.dlg@40tude.net>
    <d9euus$77e$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <b...@4...net>
    <d9f015$cd0$2@nemesis.news.tpi.pl>
    <ivjtd07d28ry$.1q05si07j0mp9.dlg@40tude.net>
    <d9f5vs$mrm$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <14wkf9qo0ohd5.1gcm82v0d9phg$.dlg@40tude.net>
    <d9f8kj$cao$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <kizix7tuku92$.ut9uz36ogzt3$.dlg@40tude.net>

    > Niemożliwe. Przepisy są jednoznaczne i nie widzę tutaj miejsca dla sytuacji
    > "powinieneś dostać pieniądze a nie dostaniesz"

    Moj przyklad jest dobry.Zapytalem sie co byloby gdyby moja paczka byla
    ubezpieczona a zlodziej wlozylby rzecz o tej samej wadze co oryginalny towar
    i paczuszke zakleil w taki sam sposob jak oryginalnie nadana.
    Naczelnik poczty nie potrafil jednoznacznie odpowiedziec, ale przyznal ze
    prawdopodobnie mialbym spory problem z dostaniem pieniedzy , poniewaz
    w takiej sytuacji dzialoby sie tak samo jak w moim obecnym przypadku.
    Czyli pieniadze sa wstrzymane( sytuacja z pobraniem)
    prokurator decyduje do kogo one trafia.
    Poczta powolujac sie na swiadkow i odpowiednia wage przesylki
    oskarzylaby mnie o chec wyludzenia pieniedzy i oszustwo ,badz mogliby
    wybrac wygodniejszy wariant odeslac mi ta paczke. W takiej sytuacji jak
    im udowodnisz ze zlamali prawo i skradziona zostala zawartosc ? musialbys
    powolac sie na jakis bieglych ktorzy potrafiliby ocenic czy przesylka byla
    otwierana itp. Watpie ze udaloby sie wygrac ta sprawe.Ludzie z poczty
    jak pytalem o taki przypadek , to nie potrafili dac jednoznacznej odpowiedzi
    ze otrzymalbym odszkodowanie,

    Np. dostaje gwarancje razem z regulaminem do jakiegos towaru.
    Napisane jest, ze gwarancja wystawiona jest na okres 6 miesiecy
    i w regulaminie podane jest w jakich przypadkach moge reklamowac
    towar. Mimo regulaminu moge odwolac sie na inne przepisy np.
    prawo konsumenta, gdzie bedzie juz podane, ze gwarancja ma byc na rok
    czasu.Nie wszytko musi byc przeciez tak jak mamy napisane w regulaminie.