  • Data: 2005-02-14 20:23:06
    Temat: Re: odsprzedaż Office'a 30-dniowego
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witiia <w...@p...onet.pl> wrote:

    > Mam dwie płytki z legalną wersją 30-dniową pakietu MS Office 2003.
    > Zastanawiam się, czy sprzedanie tego na Allegro za symboliczną kwotę
    > narusza jakiekolwiek przepisy prawa? Czy mogę sobie czymś takim
    > narobić problemów?
    >
    > PS. Dodam, że te egzamplarze 30-dniowe dostałem na szkoleniach
    > Microsoftu.

    Sprawdz licencje - takie probki testowe/szkoleniowe czesto maja
    zastrzezenie "not for resale". Z tym ze gdybys uparl sie sprzedawac co
    najwyzej grozi Ci odpowiedzialnosc cywilna [szkoda jest tu raczej
    symboliczna - mozna przyjac ze rowna cenie jaka bys za te egzemplarze
    uzyskal], a nie karna. Sprawdz jeszcze regulamin Allegro - cos ostatnio
    zmieniali - jest zakaz wystawiana oprogramowania na glownej i pracownicy
    maja jakies dziwne opory przed sprzedawaniem programow na GNU GPL [troche
    na zasadzie psa ogrodnika - jesli ktos woli kupic a nie sciagac to jego
    sprawa] - IMHO jest to co najmniej dziwne - w koncu nie kazdy ma takie
    lacze [w domu/pracy/znajomych] ze sciagnac 2 DVD z Debianem Serge to dla
    niego nie problem, poza tym trzeba jeszcze miec nagrywarke DVDR - w takiej
    sytuacji az sie prosi kupic za male pieniadze na allegro a nie czekac az
    sie ukaze w jakiejs gazetce - nie wiadomo kiedy i za 3-4 razy wyzsza cene.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl