  • Data: 2003-11-15 22:29:43
    Temat: Re: odpowiedzialnosc urzednika (dlugie)
    Od: jacek<j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Toteż tym bardzie jestem ciekaw co Ci odpiszą. Być może faktycznie
    > czekali, aż się domyślisz, że to kosztuje. No ale teraz będą coś
    musieli
    > wymyślić. Tobie może to i nie pomoże, ale możesz przyczynić się do
    poprawy
    > otaczającej Cię rzeczywistości.
    >
    > Wreszcie trzeba przełamać barierę otoczki opieszałych lub
    skorumpowanych urzędników. Albo im się niechce, albo czekają na
    kopertę z zawartością ? Ich obowiązkiem jest załatwienie sprawy w jak
    najkrótszym czasie i pokierowanie petenta właściwie w sprawie dające
    mu wszelkie wyjaśnienia.
    Są odpowiednie przepisy w kodesie karnym, który jest obowiązujący
    dla wszystkich urzędników. Najgorszą sprawą jest fakt, że prokurator
    jest też urzędnikiem. Dlatego w jego decyzjach o odmowie wszczęcia
    postępowania przeciwko urzędnikowi, za niezałatwienie sprawy zgodnie
    z przepisami prawa jest stwierdzenie, że "decydent" podpisujący
    decyzję nie odpowiada. Jest to teoria świata administracyjnego oparta
    na założeniach z dalekiego socjalizmu, gdzie urzędnik był bogiem.
    Wiele od tego się zmieniło, przepisy się zmieniły na naszą korzyść.
    Ostatnie orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego wskazują, że urzędnik
    za wydane decyzje od 1997r. może być odpowiedzialny w pełnym
    zakresie, można od niego żądać odszkodowania łącznie z zadość
    uczynieniem.
    Niema potrzeby udawadniać winy urzędnika w postępowaniu karnym.
    Jeżeli wyjdzie wina urzędnika w zwykłym postępowaniu to można
    zgłosić roszczenia odszkodowawcze do sądu cywilnego w pełnym
    zakresie.
    Społeczeństwo powinno się zmobilizować i podjąć walkę z armią
    urzędników dotychczas nieodpowiadających za swoje nieodpowiedzialne
    decyzje lub dzialania bezprawne.
    Masowe spawy cywilne urzędników spowodują ich część odejścia z
    ciepłych posadek dobrze oplacanych za nasze podatki. Zaczną
    pracować, a nie kręcić lewe interesy z swojej poza biurkowej
    działalności.
    Jedyną bronią na urzędnika jest pozew do Sądu o odszkodowanie w
    pełnym zakresie, dlatego zbierajmy oręż na każdego urzędnika, co
    spowoduje obalenie "muru chińskiego" jakim się otoczyli.
    Do walki z biurokracją!!!

    -> http://usenet.pomocprawna.info