eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodpowiedzialność finansowa w pracyRe: odpowiedzialność finansowa w pracy
  • Data: 2009-10-01 18:59:27
    Temat: Re: odpowiedzialność finansowa w pracy
    Od: piotrl <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Kodeks pracy

    Art. 124.
    § 1. Pracownik, któremu powierzono z obowiązkiem zwrotu albo do
    wyliczenia się:
    1) pieniądze, papiery wartościowe lub kosztowności,
    2) narzędzia i instrumenty lub podobne przedmioty, a także środki
    ochrony indywidualnej oraz odzież i obuwie robocze,
    odpowiada w pełnej wysokości za szkodę powstałą w tym mieniu.
    § 2. Pracownik odpowiada w pełnej wysokości również za szkodę w mieniu
    innym niż wymienione w § 1, powierzonym mu z obowiązkiem zwrotu albo
    do wyliczenia się.
    § 3. Od odpowiedzialności określonej w § 1 i 2 pracownik może się
    uwolnić, jeżeli wykaże, że szkoda powstała z przyczyn od niego
    niezależnych, a w szczególności wskutek niezapewnienia przez
    pracodawcę warunków umożliwiających zabezpieczenie powierzonego
    mienia.

    Art. 125.

    § 1. Na zasadach określonych w art. 124 pracownicy mogą przyjąć
    wspólną odpowiedzialność materialną za mienie powierzone im łącznie z
    obowiązkiem wyliczenia się. Podstawą łącznego powierzenia mienia jest
    umowa o współodpowiedzialności materialnej, zawarta na piśmie przez
    pracowników z pracodawcą.

    § 2. Pracownicy ponoszący wspólną odpowiedzialność materialną
    odpowiadają w częściach określonych w umowie. Jednakże w razie
    ustalenia, że szkoda w całości lub w części została spowodowana przez
    niektórych pracowników, za całość szkody lub za stosowną jej część
    odpowiadają tylko sprawcy szkody.


    On 1 Paź, 19:59, "owp" <o...@g...pl> wrote:
    > Witam.
    > Chciałbym się poradzić grupowiczów w pewnej kwestii.
    > Otóż dziś w pracy przedstawiono mi pismo do podpisania, w którym oświadczam,
    > że jestem odpowiedzialny finansowo (prywatnym majątkiem - tak napisano), za
    > przedmioty pracodawcy w moim miejscu pracy (dokładniej w pomieszczeniu,
    > gdzie pracuję). Ponieważ dostęp do tych rzeczy mają też inni pracownicy
    > (ale gdy mnie nie ma), nie chciałem się zgodzić na podpisanie oświadczenia.
    > Przełożony dał mi do zrozumienia, że jak nie
    > podpiszę to.... Dodatkowo mówi, że to standardowe pisemko i we
    > wszystkich urzędach takie coś funkcjonuje. W końcu podpisałem, nieco
    > zmieniając treść. Czy spotkaliście się z takim przymuszaniem, czy faktycznie
    > pracodawca ma prawo ode mnie wymagać takiej odpowiedzialności ?
    > Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie.
    > owp

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 02.10.09 06:10 owp
  • 02.10.09 14:48 Jotte
  • 04.10.09 06:57 owp
  • 04.10.09 14:55 Jotte

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1