  • Data: 2007-10-05 19:38:38
    Temat: Re: odmowa podania miejsca pracy - jak to jest ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    news:fe5vim$qef$1@inews.gazeta.pl...
    > niby jak? nie muszą wskazywać że ja jechałem

    Ździebko jaśniej, bo nie rozumiem.

    > podałeś podstawę konieczności ustalenia, a obowiązku udzielenia
    > odpowiedzi
    > możliwości ustalenia są różne
    > w przepisie nie bez powodu jest "kto wbrew obowiązkowi nie udziela" a nie
    > "kto nie udziela informacji"
    > więc jeśli chcesz przypisać czyn, musisz wskazać źródło obowiązku podania
    > tych informacji (nie obowiązku ich uzyskania)

    W sumie masz rację. W praktyce wyroki widziałem. Przejrzałem orzecznictwo,
    ale nikt takiego problemu nie rozważał.

    > tyle że nie ma odpowiedniego przepisu karnego

    Jest. 233 kk. To raczej nie stanowi problemu. W wypadku mandatu problemem
    jest to, że nie jest to formalne przesłuchanie i faktycznie mam tu
    wątpliwość.