  • Data: 2007-10-05 18:25:35
    Temat: Re: odmowa podania miejsca pracy - jak to jest ?
    Od: kam <x#k...@w...pl#x> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:
    > Wałkowane to było nie jeden raz. Tą samą naczelną zasadę łamie obowiązek
    > podania osoby kierującej pojazdem w chwili popełnienia wykroczenia.

    niby jak? nie muszą wskazywać że ja jechałem

    > Z kpow. Taż podałem w tym wątku podstawę.

    podałeś podstawę konieczności ustalenia, a obowiązku udzielenia odpowiedzi
    możliwości ustalenia są różne
    w przepisie nie bez powodu jest "kto wbrew obowiązkowi nie udziela" a
    nie "kto nie udziela informacji"
    więc jeśli chcesz przypisać czyn, musisz wskazać źródło obowiązku
    podania tych informacji (nie obowiązku ich uzyskania)

    > Nie da sie znaleźć wprost
    > podstawy prawnej, bo to nie możliwie.

    więc nie ma czynu, bo nie ma obowiązku
    przepis jest martwy

    > Równie dobrze mógł byś szukać
    > podstawy prawnej do zapytania świadka o to, jakie było światło na
    > sygnalizatorze w chwili przechodzenia przez ulicę. Też nie ma takiej
    > podstawy.

    tyle że nie ma odpowiedniego przepisu karnego

    KG