    From: "Baloo" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odmowa badania/leczenia ze wzgledu na przekonania
    Date: Fri, 10 Jul 2009 15:15:56 +0200
    <h34k06$evo$1@inews.gazeta.pl> <x...@4...net>
    <h34r0d$gj0$1@inews.gazeta.pl> <h34r7c$m9h$1@news.task.gda.pl>
    <h34rj9$b0a$1@news.onet.pl> <h34sq1$otn$1@news.task.gda.pl>
    <h34t32$f1q$1@news.onet.pl> <h34tg0$qcp$1@news.task.gda.pl>
    <h35tl9$2i9$1@news.dialog.net.pl> <h35uqc$1f4$1@inews.gazeta.pl>
    <h35vi7$2ns$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <h36005$54c$1@inews.gazeta.pl>
    <h360cm$3ei$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <h36tci$mng$1@news.onet.pl>
    <h36uaj$11l$1@news.task.gda.pl> <h36upa$qh4$1@news.onet.pl>
    <h36utb$22n$1@news.task.gda.pl> <h370cv$vch$1@news.onet.pl>
    <h371bc$6fv$1@news.task.gda.pl> <h37240$4r4$1@news.onet.pl>
    <h3749t$cmr$1@news.task.gda.pl> <h37597$e88$1@news.onet.pl>
    <h375rf$gcr$1@news.task.gda.pl> <h376gt$i29$1@news.onet.pl>
    <h377ts$kp2$1@news.task.gda.pl> <h379si$s81$1@news.onet.pl>
    <h37b6o$su6$1@news.task.gda.pl> <h37cqj$55d$1@news.onet.pl>
    <h37dqh$4n0$1@news.task.gda.pl>

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > to jak od tego momentu odroznisz zarodek ludzki od np innego ssaka, bez
    > badan genetycznych?

    Bez badań się nie da, co nie zmienia faktu, że jest to w ogóle niemożliwe.

    > nie mam zadnych, to trup
    > juz nie czlowiek, ale ty jak widze twierdzisz co innego

    Trupem staje się dopiero po odłączeniu aparatury.
    Zapoznaj się z definicją śmierci biologicznej.
    Tylko widzisz, tu problem uśmiercenia takiego człowieka jest o tyle
    prostszy, że medycyna jest na razie bezradna. Niezależnie od tego, jak
    długo taki człowiek będzie podłączony do respiratora, nie będzie się już
    rozwijał. Będzie żył, ale na zasadzie wegetacji. Być może kiedyś medycyna
    dojdzie do sposobu przywrócenia takim ludziom funkcji generatywnych. Dopóki
    to jednak niemożliwe, to utrzymywanie przy życiu mija się z celem.

    > jest zabia kaleka

    Ale jest żabą czy już nie?

    > a znane ci jest takie pojecie ze norma jest ogol a nie margines?
    > nie mowimy o wyjatkach

    Co to są zatem za wyjątki i dlaczego Ty je za takie uznajesz?
    I ponownie - jest człowiekiem twór bez kończyn czy nie jest?
    A wykastrowany? A bez nerek? A bezpłodny? A z zespołem Downa?

    > a podobno czlowiek

    Ręce opadają :(
    Embrion to określenie ETAPU ROZWOJU człowieka!
    Wbij to sobie wreszcie do głowy.
    To tak jakbyś powiedział na urodzone dziecko "niemowlę", ja bym sprostował,
    że to "noworodek", a Ty ironizował "A mówiłeś, że człowiek" :>

    > skoro mowisz o naturze to co ma z tym wspolnego leczenie czegokolwiek,

    A gdzie ja mówię o leczeniu jako takim? Medycyna to TEŻ wiedza o zdrowiu i
    chorobach.
    Wiedza powstała na bazie poznania natury człowieka, jego genezy, jego
    budowy i funkcji.

    > leczenie samo w sobi i z definicji jest sprzeczne z natura

    Czyli jak pies wylizuje ranę, a kot żre trawę na przeczyszczenie, to też
    postępują sprzecznie z naturą? ;-)

    > juz pisalem definicja czlowieka pozwala na odroznienie jednego ssaka od
    > innych, pozwala w jasny sposob stwierdzic ze nie jestes np malpa

    > rozne, poczytaj

    Nie mogę znaleźć żadnych źródeł, dlatego prosiłem o wskazanie.

    > ja sam dla siebie przyjmuje granice w okolicach 10-12 tygodnia

    Życzę Ci zatem z całego serca, byś nigdy nie musiał podejmować takiej
    decyzji widząc wcześniej ten "zlepek komórek" w wieku 12 tygodni na
    monitorze ultrasonografu.