  • Data: 2009-07-10 14:36:49
    Temat: Re: odmowa badania/leczenia ze wzgledu na przekonania
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Baloo napisal:
    > http://www.mp.pl/artykuly/index.php?aid=24784&_tc=76
    1FBF3CD1AE411CB522D83D79D37444#1

    I ty wypowiedzi tej osoby nazywasz bezstronnym, niereligijnym stanowiskiem
    naukowym? Jaja sobie robisz?

    > ks. prof. PAT dr hab. Tadeusz Biesaga SDB
    > Katedra Bioetyki Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie

    Czy ty rozrozniasz pomiedzy biologicznym pojeciem Homo sapiens
    a prawnym pojeciem czlowieka/osoby? W tym drugim przypadku jest
    to sprawa czysto umowna: polityczno-ideologiczno-religijna. Watykan
    lansuje swoje koncepcje, ktore - jak historia systematycznie pokazuje -
    sa srednio o stulecie cofniete w stosunku do rzeczywistosci i zazwyczaj
    kompletnie oderwane od zycia. Mozna by nad tym przejsc do porzadku dziennego,
    gdyby nie grupka z jednej strony fanatykow, a z drugiej cynicznych politykow
    jadacych na poparciu tych fanatykow. Nie mam ochoty na zycie w kraju
    kierowanym prawem religijnym obojetne czy bedzie to katolicyzm czy szariat.
    Chcesz zyc wedlug swojej ortodokscji - to sobie zyj, ale trzymaj sie z daleka
    ode mnie i moich praw. I nie mydl tu oczu ta swoja deklaracja ateizmu,
    bo z ciebie taki ateista, jak ze mnie chinski cesarz.

    I tu stanowczo i bezwzglednie nie zgodze sie z religijnymi
    fanatykami, ktorzy pod plaszczykiem pseudonaukowosci usiluja
    narzucic wszystkim swoje poglady i zakazy.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek