  • Data: 2004-12-27 23:10:47
    Temat: Re: ochrona danych a serwis komputerowy
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ustawa o ochronie danych osobowych, oraz rozporządzenie o szczegółowych
    > warunkatch technicznych ... itd. reguluje kwestie dostępu do danych.
    Zaraz będę szukał.
    przynajmniej wiem od czego zaczynać

    > Dane niejawne - oczywiście musisz mieć poświadczenie bezpieczeństwa z
    > dopuszczeniem do odpowiedniej klauzuli. Wtedy decyzją kierownika jednostki
    > (i nie tylko) możesz zostać upoważniony do dostępu do konkretnych
    > dokumentów, o tej samej lub niższej klauzuli.
    Ja mam dostęp do wszystkich danych w firmach i instytucjach, które
    obsługuje.
    I siadając do pracy raczej nie zawsze wiem czy akurat będę robił coś przy
    danych osobowych czy też przy finansowych.
    Pasowałoby więc spisać jakieś upoważnienie z klientami, że mam dostęp do
    tych danych a z mojej strony nic im nie grozi.

    > Jeśli komputery z takimi danymi naprawiasz i przechowujesz u siebie,
    > zadbaj też o odpowiednie zabezpiecznie pomieszczeń.
    To już jest załatwione.

    Cały temat zaczął się od tego, że jeden z klientów sobie wymyślił że
    powinienem posiadać jakieś "certyfikaty wirygodności" (jego słowa). On sam
    to słyszał od kogoś tam więc to ma znamiona plotki, ale mówił coś że
    starając się o taki certyfikat jednym z kontrolujących moją firmę i mnie
    będzie ABW. Podobno jakaś instytucja w kraju zajmuje się takim
    certyfikowaniem (ma się zajmować?). To jest informacja usłyszana na zasadzie
    "jedna pani drugiej pani..." ale chciałbym wiedzieć czy takie coś istnieje
    wogóle.

    PawełJ