    From: "Icek" <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: obniżone premie
    Date: Thu, 14 Aug 2008 07:50:55 +0200

    > To nie takie proste.
    > Bywa, że należy od pracodawcy wyegzekwować należne świadczenia, ew.
    > odszkodowania, czasem spowodować działania określonych instytucji.
    > A w ogóle to czemu tak po prostu spieprzać jak pokopany kundel? A może tak
    > narobić gnojkowi koło tyłka?
    > Zapytaj mnie - czemu?

    no czemu ? Jakmasz we krwi robienie zadymy to rob. Ja tylko uwazam ze to nie
    fair. Tak jak Ty ja tez moge miec swoje zdanie.

    > No to masz problem, bo jesteś zdenerwowany, musisz się spróbować uspokoić.
    > BTW są ludzie, których wkurza np. nieterminowe wypłacanie pensji,
    tworzenie
    > niewłaściwej atmosfery w pracy itp.

    ale niewlasciwa atmosfera w pracy to kwestia subiektywnej oceny.

    > A jak nazwiesz taki szantaż (cytat z postu rozpoczynającego wątek):
    > <cit>
    > Tuż przed wyjściem z firmy, na pożegnanie od szefowej
    > usłyszałem, że mam zabrać komórkę (prywatną) i odbierać, jak będą mieli
    > jakieś sprawy. Na moje pytanie o koszty rozmowy z zagranicy usłyszałem,
    > że na pewno nie będą wielkie, a poza tym koszty obcięcia premii będą
    > jeszcze większe.
    > </cit>
    > Brak lojalności, oszustwo czy jakąś inną masz na to działanie nazwę?
    > A może trzeba ci jakieś inne przykłady zachowań pracodawców podać?
> [...]

    w mojej ocenie pytanie pracownika bylo nietrafione. W mojej ocenie aby miec
    czystosc sytuacji wystarczylo powiedziec: "Nie biore komorki prywatnej bo
    roaming kosztuje. Jak mi dacie sluzbowa to zabiore. Nie daje gwarancji ze
    odbiore bo nie jestem na smyczy". W takim przypadku pracownik jest czysty. A
    moze pracodawca nie pomyslal ze ma dac sluzbowa komorke ? A moze pracodawca
    ma juz w dupie pracownika, ktory sie stawia? Chyba prawo nie zabrania nie
    dania premii uznaniowej ? To troche jak ze zwolnieniem. Prawo nie zabrania
    pracownikowi zachorowac a pracodawcy nie nakazuje wyplaty premii uznaniowej.

    > Musisz więc zacząć tropić tego ktosia, bo pracownik to jest ubezpieczony z
    > mocy prawa, a pracodawca może to sobie wepchnąć w koszty.
    > Zaznaczę tu, że pracodawcom zasady te są znane (w każdym razie powinny
    być)
    > oraz - co najważniejsze - nie ma obowiązku bycia pracodawcą.

    i to ze mozna sobie cos wpisac w koszty uzyskaniaprzychodu to juz oznac za,
    ze pracodawca musi to placic ?? Wolne zarty. Lewe zwolnienie to oszustwo i
    nic tego nie zmieni nawet fakt, ze wyplacane wynagrodzenie za czas choroby
    pracodawca zalicza do kosztow.

    Icek