eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoo gwarancjiRe: o gwarancji
  • Data: 2004-09-16 00:26:14
    Temat: Re: o gwarancji
    Od: "marik" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cialkq$egf$1@news.onet.pl...
    > marik wrote:
    >>> Tak powinienes dostarczyc sprzet do gwaranta. sprzedawca nie jest
    >>> Twoim gwarantem.
    >>> Jednak mozesz rowniez pozostawic sprzet u sprzedawcy, jednak traktuj
    >>> to jako koniecznosc, popniewaz o wiele lepiej jest oddac go
    >>> bezposrednio do autoryzowanego serwisu - szybciej zalatwisz sprawe.
    >>
    >>
    >> NIE!!!. Możesz dostarczyć sprzęt do miejca, z którego
    >> odebrałeś sprzęt - czyli do sklepu (580 par. 1 k.c.)
    >
    > No przeciez to napisalem :) to jak nie jak tak :)
    > "Mozesz" nie oznacza ze musisz. Normalnie zgodnie z gwarancja (a zeby byla
    > wazna trzeba postepowac zgodnie z tymi wytycznymi ktore obejmuje) trzeba
    > sprzet oddac do gwaranta (czyli do _autoryzowanego_ serwisu - sklep nie jest
    > serwisem), tylko w tym przypadku beda obowiazywaly pelne warunki gwarancji.
    > Pewnie zastanawiasz sie co mam na mysli mowiac pelne, mianowicie mam na
    > mysli terminy rozpatrzenia gwarancji (14dni - jak oddasz do sklepu to moze
    > byc wiecej np 21dni ).

    Rozmawiałem kiedyś na ten temat z powiatowym rzecznikiem konsumenta.
    Terminy w zasadzie nie ulegają zmianie, sprzedawca ma być aktywny w rozpatrzeniu
    reklamacji, czyli działać, aby załatwić sprawę prawidłowo
    Pamiętaj, że gwarancja nie może być sprzeczna z ustawą.

    >> KONIECZNIE SPORZĄDŹ PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY - z datą dostarczenia
    >> sprzętu i podpisem sprzedawcy oraz pieczątką sklepu. Sporządź
    >> xero reklamacji i zatrzymaj je. Wzór protokołu:
    >>
    >>
    >> PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY
    >
    > <ciach>
    >
    >>
    >> Dokładny opis niezgodności towaru z umową (czyli opis
    >> usterki..............
    >
    > No to raczej tutaj lepiej wpisac konkretnie albo usterka (do naprawy
    > gwarancyjnej) albo niezgodnosc (dla niezgodnosci)
    > A dlaczego ? A dlatego ze potem nie wiadomo z jakiego tytulu oddajesz sprzet
    > , czy na gwarancji czy z tytulu niezgodnosci.
    > Zawsze trzeba zaznaczyc z jakiego tytulu jest oddany sprzet - albo
    > reklamacja gwarancyjna, albo z tytulu neizgodnosci, lub z tytulu rekojmi.

    To ma trzeciorzędnie znaczenie, "gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie
    wyłącza,
    nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności
    towaru z umową." Niezależnie od sformułowania wada będzie wadą :)

    marik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1