  • Data: 2008-02-07 09:28:32
    Temat: Re: nowy język obcy do wyboru na maturze.
    Od: Abu <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kenny pisze:

    > no wiec tak
    >
    > z prosba do dyrektora nie ma zadnego problemu; jesli tylko bedzie chcial i
    > uzna, ze bedzie mial kase na kółko (bo bylo by to w formie zajec
    > dodatkowych) to nic nie stoi na przeszkodzie aby je da chetnych utworzyc

    kółko kółkiem, interesuje mnie regularny przedmiot.

    > utworzenie tego jako stałego przedmiotu (mimo, ze wciaz w zasadzie wystarczy
    > do tego chec dyrektora) ciagnie za soba wieksza odpowiedzialnosc - musi byc
    > pewnosc, ze w czasie rekrutacji uzbiera sie choc jeden oddzial chcacy miec
    > esperanto jako dodatkowy jezyk... to troche ryzyko dla szkoly bo ta musi
    > znac wczesniej liczbe odzdzialow jakie utworzy i miec zatwierdzony arkusz na
    > dany rok

    Co rozumiesz pod pojęciem oddziału? Chodzi o co najmniej jedną klasę?
    Ile to uczniów?

    > matura to calkiem osobna sprawa - lezy calkowicie w gestii ministerstwa; i
    > do nich nalezalo by pisac. Sa o wiele bzdurniejsze przedmioty na maturze,
    > wiec moze i to udalo by sie przeforsowac, jednak potrzebne by bylo pewnie
    > silne lobby

    Rozumiem, czyli ministerstwo.

    Możliwości zdawania na maturze na pewno byłby dużą zachętą do zapisania
    się w szkole na ten język.

    Poza tym nie w każdej szkole jest język włoski czy francuski a można go
    zdawać na maturze. tj. w szkołach w których jest prowadzony.

    Chodzi mi o "zarejestrowanie" tego języka tak jak każdego innego, który
    można zdawać na maturze.

    --
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Kial Vi ne parolas en tiu cxi lingvo?
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Prosty język dla każdego!