  • Data: 2008-02-08 23:04:28
    Temat: Re: nowy język obcy do wyboru na maturze.
    Od: Abu <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z czwartek, 07 luty 2008 21:22
    > (autor Abu
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <fofpat$3nt$1@news.wp.pl>):

    > A to: ,, Za inne rzeczy też płacisz a nie narzekasz
    > np. za Wiedza o tańcu itp.'' napisali kosmici.

    Ja napisałem. Stwierdziłem, że 1. że płacisz za "Wiedzę o tańcu
    2. że *nie narzekasz*, że płacisz na "Wiedzę o tańcu"

    czyli się zgada. Nie pisałem, że skoro narzekasz na esperanto to nie
    narzekasz na inne przedmioty. Tylko, że powinieneś bardziej a nie
    narzekałeś. (Przynajmniej w tym wątku dyskusji ) :)

    > hehehehe.... No tak... zdać-i-zapomnieć... Nie na tym to polega.

    Może niektórym by wystarczyło. To po pierwsze.

    > Angielski jest tak popularny, bo jest teraz na czasie. Nawet u nas, na
    > Śląsku, niemiecki zaczyna zanikać, choć to był prawie-że drugi język
    > regionalny tutaj. Więc jak ktoś myśli o przyszłości, to wybiera angielski,
    > bo jest najbardziej potrzebny.

    Po drugie. To dolar już parę ładnych lat leci w dół. I raczej się nie
    zanosi by poszedł w górę. Funty też tanieją. Może Polska nie stanie się
    przez to gospodarką światową. Ale inne kraje mogą uzyskać przewagę
    technologią i wtedy, cóż taki angielski kasa na marne.

    > Może i są.... Tylko po co? Użyteczność zerowa.

    A no tak. Poco się uczyć polskiego, przydatność też zerowa, dokumenty UE
    i tak czytają ludzie co znają angielski, prace naukowe też. W sklepie na
    każdym produkcie jest opis po angielsku.
    Aj zapomniałem, rodzice nie znają angielskiego. Pech. Może ich na kurs
    wysłać. To już w ogóle po polsku nie będę musiał mówić.

    So, Let learn English. For many years our grandfathers fight against
    Russian and German language. But now we have opportunity be part of England.

    --
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Kial Vi ne parolas en tiu cxi lingvo?
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Prosty język dla każdego!