    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nie wywiązanie się z umowy o dzieło (?)
    Date: Thu, 5 Aug 2004 11:20:26 +0800

    In article <ces0gh$gib$1@inews.gazeta.pl>, sniezka wrote:
    > zgadzam, na co ja odpowiedziałam, że bynajmniej. Teraz wydawnictwo
    > argumentuje, że mnie niby "powiadomiło" a moją negatywną odpowiedzią nikt

    Jak cię niby powiadomiło? Maja jakieś pisemne tego potwierdzenie?

    > się nie przejmuje. Powodem zaniżenia stawki mają być usterki w tłumaczeniu,
    > na ktore zwróciła uwagę korektorka. Wydaje mi się, że jest to

    Powinni byli powiadomić cię pisemnie i zażądać korekty pracy (kc, Art.
    636. § 1.).
    Tu masz Kodeks Cywilny i sobie poczytaj:
    http://bap-student.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=
    jn&akt=nr16785996&ver=-1&jedn=-1

    Zróć też uwagę na art 637. § 2 czy okoliczności nie dotyczą tego
    przypadku.

    > zakładając, że ona to potwierdzi, że więc zaprzeczy, że były poważniejsze
    > usterki (że więc to wydawnictwo nie wywiązało się z umowy a nie ja), to
    > JAKIE KROKI MOGĘ PODJĄĆ, ŻEBY ODZYSKAĆ OWĄ CZĘŚĆ MOJEGO HONORARIUM????
    > Chodzi mi o takie "realistyczne". Może można ich jakoś postraszyć??

    Skoro nie dostałaś żadnego oficjalnego pisma to wezwij ich oficjalnie do
    zapłaty pełnej kwoty i już. Wyznacz im na to termin i zaznacz że po jego
    bezskuteczności będziesz dochodzić zapłaty na drodze sądowej.

    > A jeżeli by korektorka nie stanęła po mojej stronie, to czy wtedy da się
    > cokolwiek wskórać? Nie powiadomili mnie przecież pisemnie a zaczęli już
    > wypłacać (mam rachunek z wypisaną obniżoną stawką).

    Jeśli się zaprą i sprawa pójdzie do sądu, to zapewne nie korektorka będzie
    oceniać twoje tłumaczenie a biegły sądowy. W każdym razie wydawnictwo
    będzie musiało wykazać że niestarannie przetłumaczyłaś, że wezwali cię do
    usunięcia usterek lub że nie było szans na korektę.

    --
    Marcin