    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nauczyciel mianowany a 5 lat przerwy
    Date: Sat, 11 Oct 2008 09:42:25 +0200

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 październik 2008 03:58
    (autor Piotr
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gcp1bi$2ja$1@news.onet.pl>):

    > No dobra, ale powiesz szczerze, że średnio w tygodniu poświęcasz na
    > zmiany, udoskonalanie, rozwijanie, sprawdziany, kartkówki itp. 22h
    > tygodniowo? Bo, jak pisałem, wśród znanych mi nauczycieli, a także z
    > mojego doświadczenia, realnie wychodzi średnio koło 30 godzin
    > (prowadzenie lekcji+sprawy 'pozalekcyjne').

    No i? A ile poświęca na pracę przeciętna księgowa, sekretarka itp? Też nie
    pracują non stop 8h dziennie. Nawet jeśli nie są to dewiacje, to wiesz...
    przyjdą do biura, jakieś śniadanko, pogaduszki, przerwy na papieroska...
    Policz ile efektywnie pracują inni i nie przesadzaj, że 8h dziennie. Nawet
    wspomniane przez pawła sprzątaczki w naszej szkole nie pracują tyle. Pójdą,
    coś posprzątają, przerwa, kawka, pogaduszki, coś posprzątają, przerwa,
    kawka, pogaduszki, dużurek w szatni, chwilka na bramce... Mało jest
    zawodów, gdzie się pracuje 8h pełną parą i się wytrzymuje dłużej niż
    przejściowo.

    > No i prawda jest chyba gdzieś po środku.
    > Nauczyciel raczej nie pracuje 18h tygodniowo.
    > Nauczyciel raczej nie pracuje 40h tygodniowo.
    > Wydaje mi się, że to sytuuje się w okolicach 300h, 3/4 'zwykłego' etatu.

    Może z jedno zero mniej :D Ale ogólnie się zgadzam...

    > I to jest to, o czym pisałem.
    > Przeliczając na godziny pensje są mimo wszystko relatywnie niskie.
    > Określenie ich jako głodowe-to pewna skrajność, podobnie jak
    > twierdzenie, że zarabiamy świetnie, bo mamy 18h i bazylion wakacji.

    Nigdy nie mówiłem, że głodowe, a da się wyguglać moje wypowiedzi w tonie, że
    zarabiamy relatywnie świetnie. Tu się zgadzam z pawłem. Martwi mnie tylko
    bezwzględna siła mojej pensji i rosnące zadłużenie.

    --
    Tristan