    From: Piotr <p...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nauczyciel mianowany a 5 lat przerwy
    Date: Sat, 11 Oct 2008 03:58:55 +0200

    Tristan pisze:

    > No to jest mocno dyskusyjne. Ja od 5 lat próbuję sobie wypracować materiały,
    > ale i tak ciągle coś zmieniam, udoskonalam, rozwijam. Wszystko zależy od
    > przedmiotu. Wuefiści pewnie mocno mogą bazować na doświadczeniu, ale
    > pozostali jednak ciągle nad czymś pracują.
    No dobra, ale powiesz szczerze, że średnio w tygodniu poświęcasz na
    zmiany, udoskonalanie, rozwijanie, sprawdziany, kartkówki itp. 22h
    tygodniowo? Bo, jak pisałem, wśród znanych mi nauczycieli, a także z
    mojego doświadczenia, realnie wychodzi średnio koło 30 godzin
    (prowadzenie lekcji+sprawy 'pozalekcyjne').

    > No ale wtedy też nie ma wspomnianych 18h tygodniowo.
    No i prawda jest chyba gdzieś po środku.
    Nauczyciel raczej nie pracuje 18h tygodniowo.
    Nauczyciel raczej nie pracuje 40h tygodniowo.
    Wydaje mi się, że to sytuuje się w okolicach 300h, 3/4 'zwykłego' etatu.

    I to jest to, o czym pisałem.
    Przeliczając na godziny pensje są mimo wszystko relatywnie niskie.
    Określenie ich jako głodowe-to pewna skrajność, podobnie jak
    twierdzenie, że zarabiamy świetnie, bo mamy 18h i bazylion wakacji.

    Patrząc przez pryzmat kasy jesteśmy na poziomie pakowacza kosmetyków.
    A chyba mimo wszystko jest to ciut bardziej odpowiedzialna praca.
    I chyba mimo wszystko powinna być ciut lepiej nagradzana.