  • Data: 2008-10-09 16:34:13
    Temat: Re: nauczyciel mianowany a 5 lat przerwy
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 październik 2008 18:20
    (autor pawelj
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gclb3p$rhc$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Weźmy jeszcze pod uwagę że na te 2400 brutto nauczyciel musi się
    > wysilać przez 18 godzin w tygodniu.

    A to już kłamstwo. Nie da się pracować tylko 18h w tygodniu. Realny wymiar
    pracy jest zawsze o 1/4 większy.

    > Trafią się jakieś godziny
    > ponadwymiarowe czy zastępstw za kolejne 400 zł bruto. No i jeszcze często
    > gęsto część etatu lub cały tak samo płatny w drugiej szkole.

    Tak, ale wtedy jest to już masakra. Przez 1 rok miałem 32 godziny
    dydaktyczne i byłem nieprzytomny, a na części lekcji improwizowałem
    całkowicie i lekcje maściłem na amen. Miałem na szczęście z tzw. odpadami
    wtedy i klasa i tak nie chciała robić nic, więc ta improwizacja wystarczała
    do jako takiego zapełnienia czasu i zmuszenia ich do pewnego wysiłku
    intelektualnego, ale gdybym chciał uczciwie to przeprowadzić -- nie ma
    szans.

    aczkolwiek owszem, nauczyciele zarabiają dość dobrze przy dość wygodnej i
    lekkiej pracy z dużą ilością swobody i wolnego. Niestety przekładając to na
    realną siłę nabywczą pieniądza robi się mniej fajnie... Kolega pracuje jako
    programista i zarabia 3500 na rękę. Inny 2800. Szpitalny informatyk 2900...
    A ten ostatnio to ma pracę jeszcze bardziej lajtową, tylko że wolnego w
    roku 2 tygodnie a nie 4 miesiące jak nauczyciel.

    Dla mnie liczy się wolność, przyjemna praca i dużo wolnego do spędzenia z
    rodziną. Ale owszem, płacę za to pensją poniżej wydatków miesięcznych.

    Ale i owszem -- ZNPowców nie trawię. Kłamią, wprowadzają naród w błąd i
    wyrabiają nauczycielom złą prasę.
    --
    Tristan