  • Data: 2007-08-22 20:07:34
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z środa, 22 sierpnia 2007 20:34
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fai39q$45l$1@inews.gazeta.pl>):

    > Nie ma znaczenia - porównujesz Polskę i Niemcy DZIŚ.

    No i? I dzisiejsza Polska powinna brać z nich przykład, jak chce do czegoś
    dojść.

    > A ja mam na ten przykład czas, i mogłabym spowodować, żeby tą kartkę
    > jedną zdjęto. Ale właśnie mi się za te 500 zł nie opłaca iść, więc ta
    > kartka jedna z drugą wisi rok, powisi kolejny. Z drugiej strony wiem
    > (bo też jestem pracodawcą), że właściciel tego sklepu NIE MOŻE
    > zaoferować więcej. I albo znajdzie desperatkę,

    Ano właśnie... W końcu się ze mną zgadzasz.

    > I tak ma farta, chociaż się nie nadźwiga jak w spożywczaku.

    I póki takie będzie w narodzie podejście, to do niczego nie dojdziecie.

    > A część moze pójśc po rozum do głowy i stwierdzić, ze skoro tapeciarzy
    > brakuje, to może ja się nauczę kłaść tapety i popracuje na własny
    > rachunek?

    Tapeciarzy to akurat wiesz.... Brakuje tych, co wymaga uprawnień i
    zdolności... Zresztą położyć tapetę też trzeba umieć.

    > Nie marudź. Mój szwagier siedzi w Irlandii, i twierdzi, że do niczego mu
    > języki niepotrzebne, bo "tam są wszyscy". I faktycznie, z jego okolicy
    > praktycznie wszyscy młodzi ( po zawodówkach, czasem technikach czy
    > liceach) okupują jeden region, do tego stopnia, że ci, co zostali, nie
    > maja z kim piwa wypić. A tamci napedzają irlandzką gospodarkę.

    I co tam robią?

    > Ja nie
    > mówię, ze to jest dobrze, ale... Jak chce się coś zmienić, nie
    > wystarczy siąść i płakać, jakie to życie niedobre i jak to nic sie nie
    > da.

    No to kto płacze? Płaczą Prawdziwie Wolni Polacy, jak Rząd i Parlament chcą
    coś zmienić na lepsze.

    > Aha. Wolny rynek Sterowany Ci się marzy.

    Sterowany jak sterowany... Z szacunkiem, jak w Niemczech.

    > "Uśmiechnij się, życie nie jest Twoim wrogiem". Kompleksy jakieś, czy
    > pesymizm wbudowany na stałe?

    No cóż, mam już więcej niż połowę życia za sobą i w Polskę już nie wierzę...
    Głęboko planuję wyjechać. Jakby nie totalny brak talentu do języków, to by
    mnie już tu nie było.

    > Wystarczy, ze mu sie godziny zamkniecia sklepów pokrywają.

    wszystkie 3 zmiany? No to piękna wizja...

    > A od
    > budowania są ( byli, bo wyjechali) budowlańcy. Można im zlecić robotę.

    A zakupu cementu już nie?

    > Nie pamiętam osobiście, podobno u nas głęboka komuna była. A jak komuna,
    > to trudno mówić o gospodarce.

    A co mnie Polska... Piszę o starcie Niemiec...

    > To nie gospodarka była, tylko jakiś sen
    > wariata. A Niemcy w tym czasie mieli chociaż połowę gospodarki.

    Nic nie mieli, jeszcze mieli obostrzenia różne...

    Dla uproszczenia: Porównuję start w 1950 w Niemczech ze startem Polski w
    1989. Oni narzucili sobie porządek i zgodnie z nim zasuwali do przodu od
    zera. Polacy w 1989 mieli o wiele więcej, ale z wrodzonym sobie talentem do
    rozkradania, bałaganiarstwa i źle pojętej wolności doprowadzili do upadku
    całą, może siermiężną, ale jednak, gospodarkę poPRLową i przez prawie 20
    lat nie zrobili nic, żeby były widoki na lepsze. A to co się ostatnio
    dzieje, to w ogóle granda jest... Zamiast budować to się lustrują, IPNują i
    nagrywają na coraz ładniejsze dyktafony....

    > Dyć to scyro prowda jest.

    Wim. I tyle że ty jej bronisz a ja krytykuję.
    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl