  • Data: 2007-08-22 21:25:04
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:z987o3ty71wl$.o6g845ycfqzm.dlg@40tude.net...

    > Dlaczego? Atak fizyczny na nauczyciela nie wypełnia Twoim zdaniem
    > materialnych znamion tego czynu?

    On nie popełnia przestępstwa, bowiem Ty go nielegalnie pozbawiasz wolności
    popełniając na jego szkodę przestępstwo, a on się broni. Weź sobie
    przeczytaj art. 25 kk.

    Oczywiście, wiele razy tu radziłem, by w wypadku przekroczenia uprawnień
    przez funkcjonariusza publicznego nie korzystać z obrony koniecznej tylko
    składać stosowne zawiadomienia o przestępstwie. W wypadku ucznia ten dzwoni
    na Policję z komórki, że nauczyciel próbuje się zamknąć z nim w klasie po
    lekcjach. Wyobraź sobie, co nastąpi kilka minut później. A potem będziesz
    mógł sobie te swoje dzieła pedagogiczne przed sądem cytować.

    Ale jeśli uczeń zdecyduje się na obronę, to bez dwóch zdań sąd mu przyzna
    rację.