    From: Szerr <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mundurki w szkołach
    Date: Mon, 20 Aug 2007 19:37:43 +0200
    <4...@n...lechistan.com> <fa7ua7$2e7$3@news.onet.pl>
    <fa7urj$obn$1@atlantis.news.tpi.pl> <fa9818$et0$1@news.onet.pl>
    <fa9ucf$kjc$1@atlantis.news.tpi.pl> <faadl0$av9$2@news.onet.pl>
    <faaf9o$hap$1@nemesis.news.tpi.pl> <faakgg$noe$1@news.onet.pl>
    <faamko$1c0$1@atlantis.news.tpi.pl> <faao45$sjb$1@news.onet.pl>
    <faapa3$b2j$1@atlantis.news.tpi.pl> <fabnq0$n2q$2@news.onet.pl>
    <fabstc$5me$3@nemesis.news.tpi.pl> <fac1v4$igd$1@inews.gazeta.pl>
    <fac42s$1mh$1@atlantis.news.tpi.pl> <fac4e7$5a$1@inews.gazeta.pl>
    <facdai$3kj$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <vowxtmqfrn9l$.748jtsulozal.dlg@40tude.net>
    <faciad$rta$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Mon, 20 Aug 2007 19:16:54 +0200, krys napisał(a)
    w:<news:faciad$rta$1@inews.gazeta.pl>:

    > przykład świetliczanki odprowadzają grupami dzieci do szkolnych
    > stołówek, zamiast je puścić same?

    Bo zła jest praktyka. Przynosi to już zresztą katastrofalne efekty.
    Uczniowie są coraz bardziej niesamodzielni, bo zamiast pracować nad
    kształtowaniem ich sumień, systemu wartości, zdolności do odpowiedzialnego
    kierowania sobą i samokontroli, zamiast wymagać odpowiedzialności za własne
    postępowanie, stawia się na niespuszczanie ich z oka i wmawianie, że za
    wszystkie ich złe czyny ponosi odpowiedzialność nauczyciel, który ich nie
    dopilnował.

    > Dlaczego kiedy trzeba pojść z dzieckiem do ośrodka zdrowia, to się na gwałt
    > szuka wolnego nauczyciela

    Bo dziecko jest być może chore i nie wiadomo, jak poważna jest to
    dolegliwość.

    > kiego grzyba żądają odebrania własnoręcznie gimnazjalisty ze szkoły,
    > kiedy nagle się rozchoruje, zamiast puścić do domu?

    Jak wyżej.

    > A Ty chcesz wysyłać po mundurek do domu? A jak rodzice w pracy

    To dziecko to zgłasza.

    > kto odpowiada, jeśli ono w teoretycznie jest w szkole?

    Za co odpowiada?

    > Prokurator to pewnie sroce spod ogona wypadł i powinien do Ciebie na
    > nauki iść.

    Sarkazm sobie daruj. Nie przekonuje mnie zdanie jakiegoś prokuratora.
    Przekonują mnie przepisy, opinie biegłych z zakresu pedagogiki i wyroki
    sądowe, jeżeli opierają są na rzetelnej ocenie tych przepisów i opinii oraz
    faktów.

    --
    Quid leges sine moribus?