  • Data: 2006-04-22 20:59:06
    Temat: Re: mit ze meldunek to tylko informacja
    Od: PAweł <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:e2bsdv$m0b$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > rafal bzyk napisał(a):
    >
    > Najpierw wyjaśnijmy, co należy w tej sytuacji zrobić.
    >
    > Zadzwonić jeszcze raz na Policję i zgłosić przestępstwo z art. 193
    > kodeksu karnego.
    >
    > Na wszelki wypadek warto wydrukować sobie ten przepis.
    > Art. 193 Kodeksu karnego: "Kto wdziera się do cudzego domu, mieszkania,
    > lokalu, pomieszczenia albo ogrodzonego terenu *albo* *wbrew* *żądaniu*
    > osoby uprawnionej *miejsca* takiego *nie* *opuszcza*,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    > do roku."

> [...]

    No to jeszcze wyjasnij, jak ta włascicielka uprawdopodobniała fakt braku
    praw do przebywania w tym mieszkaniu wdzierającego się tam, a zameldowanego
    lokatora, skoro:
    1. jest on tam zameldowany
    2. własciciel lokalu (czyli prawdopodobnie ona sama) , chocby
    administracyjnie, nie wymeldował go
    a więc,
    3.meldunek, tak jak pisałaś, nadal stanowi przecież, cyt. : "potwierdzenie
    faktu pobytu w tym lokalu" włamującego się.

    W tej sytuacji działania policji wydaja się być prawidłowe, bo to włamujacy
    wykazać może się dokumentem (własnie wciąż aktualnym meldunkiem), ktory
    potwierdza jego pobytu w tym lokalu i dopóki nie zostanie przedstawiony
    aktualny i prawomocny dokument pozbawiający go prawa do tego pobytu może
    wzywać policję na pomoc, jeśli mu dalszy tam pobyt bezprawnie utrudnia.
    Jak mam nadzieję wiesz, brak tytułu prawnego (np umowy najmu) nie stanowi
    (niestety) bezwzględnego powodu do uniemozliwienia mieszkania w lokalu,
    który się uprzednio posiadało, nawet w złej wierze. A fakt meldunku (a więc
    potwierdzenia pobytu) takie posiadanie faktyczne potwierdza.

    Pozdr