  • Date: Mon, 12 Sep 2011 20:50:57 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mieci do mietnikw osiedlowych.

    W dniu 12.09.2011 20:33, Massai pisze:

    > A co z tym biednym niedowidzącym staruszkiem?

    Twierdzisz, że lepiej dostrzeże jakieś twoje tajne malutkie znaczki?

    > Nadal nie odpowiedziałeś czy mogę odjechać Twoim prywatnym rowerem spod
    > sklepu, skoro go nie przypiąłeś łańcuchem.

    Bo ja przypinam, żeby uniknąć nieporozumień.

    I analogia nieco słaba, bo "odjechanie" rowerem to zabranie pojemnika -
    a tutaj ktoś chce tylko sobie "zrobić rundkę" i odstawić, zanim
    wyjdziesz ze sklepu.

    [ciach]

    > "częstym". U nas? A jużci.

    Swego czasu widywałem regularnie. Także przy różnych miejscach biwakowych.

    > BTW, uważasz że przywożenie na taki śmietnik na przydrożnym parkingu
    > swoich odpadów komunalnych jest w porządku?

    Przede wszystkim jest nielogiczne i nieopłacalne - więcej się wyda a paliwo.

    A przepisy i tak wymagają umowy na odbiór śmieci i minimalnej
    częstotliwości odbiorów.

    Dlatego można założyć, że to pojedynczy przypadek kogoś, kto akurat miał
    coś w samochodzie.

    > Tfu... "publicznie dostępny", a przynajmniej właściciel nie może mieć
    > pretensji, że ktoś go za taki publicznie dostępny weźmie.

    Pretensje można mieć o wszystko, ale jednak nie powinien.

    > Bo że oznaczenie ma nie wystarczać, argumentowałeś przykładem o
    > niedowidzącym staruszku.

    Czytaj uważniej. Wystarcza, ale musi być wyraźne i jednoznaczne. Czyli
    nie "to mój kosz" ale "to mój kosz i nikomu innemu nie wolno go używać".

    Zamykanie podałem jako najprostsze, najoczywistsze "oznaczenie".