    From: valdoozz <v...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mandat za spożycie piwka w parku
    Date: Thu, 23 Jun 2011 23:01:48 +0200

    W dniu 2011-06-23 21:33, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "valdoozz" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zacznijmy od tego, ze koncepcja ukarania rowerzysty za jazdę po
    > pijanemu, gdy faktycznie złapano go siedzącego na ławce z piwem jest
    > mało realna. policjanci mogą sobie kombinować, jak chcą, ale sąd tego
    > raczej nie przeuści. Jeszcze, gdyby ich ne karali za spożywanie i
    > twierdzili, że obserwowali, że przyjechali i nie spożywali do czasu
    > kontroli, to by można uznać za sensowne. Załóżmy patrol widział ich
    > jadących. Siedli, a policjanci podeszli i stwierdzili, ze są pijani. Ale
> [...]

    Wszystko ok. Tylko nie wiem czy przeczytałeś dobrze mój post. W jakich
    okolicznościach dokładnie zatrzymano prawo jazdy. Kiedy koledzy już
    mieli odjeżdżać z parku po wypiciu piwa podszedł do nich (jak się
    później okazało) patrol policji. Policjanci z pewnej odległości zawołali
    na nich "Stój, proszę się zatrzymać!!!" Nie krzyczeli "Stój policja
    etc." To było w nocy, w parku ciemno. Z odległości 20-30 m nie widać
    było kto to. Jeden ze znajomych wskoczył na rower i przejechał może 5m,
    policjant go zatrzymał. Zabrali ich na pobliską komendę na badanie
    alkomatem. Oprócz mandatu za spożywanie alkoholu w miejscu publicznym i
    śmiecenie, dodatkowo zatrzymali prawo jazdy temu które je przy sobie
    posiadał. Obydwaj usłyszeli takie same zarzuty - jazda na rowerze po
    użyciu alkoholu. Zostali poinformowani, że przyjdzie list polecony z
    wezwaniem na Policje.

    Nadmienię, że to byli młodzi (czyt. niedoświadczeni) policjanci.
    Dziewczyna i chłopak.

    Nie znam na tyle prawa ale nie rozumiem czy jazda po użyciu alkoholu w
    parku miejskim kwalifikuje się jako wykroczenie zgodnie z Art. 87 § 2

    Ponoć prowadzenie pojazdu mechanicznego w stanie po użyciu alkoholu lub
    podobnie działającego środka drogą lokalną czy nawet drogą polną,
    stanowi wykroczenie przewidziane w art. 87 § 1 k.w., jeżeli istnieją
    podstawy do przyjęcia, że odbywa się na nich ruch lądowy.

    Do jakiej strefy ruchu należy park miejski i czy należy do miejsca
    dostępnego dla ruchu pojazdów?
    Czy park miejski jest miejscem publicznym w godz. 6.00-22.00?
    Czy park jest strefą zamieszkania bądź drogą publiczną?
    Ponoć strefa zamieszkania nie jest drogą publiczną. Tzw. "droga
    wewnętrzna" też nie będzie drogą publiczną.

    Droga publiczna, jest to każda "droga" (a więc i plac, parking czy
    jakikolwiek inny teren, co do którego z okoliczności towarzyszących
    wynika, iż zdaniem zarządcy tego terenu jest przeznaczony do ruchu
    pojazdów)