  • Data: 2011-06-24 16:39:56
    Temat: Re: mandat za spożycie piwka w parku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "valdoozz" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:iu288e$mg4$1@news.onet.pl...

    > A dokładniej, co masz na myśli?

    Gdzieś na początku pisałeś tu o blisko dwóch promilach.

    > Ja tu piszę tylko o Art. 87 § 2 bo koledzy popełnili WYKROCZENIE z k.w. a
    > nie przestępstwo z art. 178 par. 2 k.k. czyli jazda na rowerze w stanie
    > nietrzeźwości 0,5 promila >
    >
    > Postawiono im zarzut jazdy po użyciu alkoholu, tj. w przedziale 0,2 - 0,5
    > promila a miało to miejsce w parku miejskim.

    Moim zdaniem alejka parku miejskiego nie jest drogą publiczną - co do
    zasady. Skoro im postawiono taki zarzut, to w mojej ocenie albo Policja
    dysponuje jakimś dowodem, że jeździli pod wpływem alkoholu po jakiejś
    drodze, albo ktoś się zagalopował.

    Definicję drogi publicznej można znaleźć w USTAWIE z dnia 21 marca 1985 r.
    o drogach publicznych*. Drogą publiczną jest droga zaliczona na podstawie
    tej ustawy do jednej z kategorii dróg, z której może korzystać każdy,
    zgodnie z jej przeznaczeniem, z ograniczeniami i wyjątkami określonymi w
    tej ustawie lub innych przepisach szczególnych. Drogi publiczne ze względu
    na funkcje w sieci drogowej dzielą się na następujące kategorie:
    1) drogi krajowe;
    2) drogi wojewódzkiej;
    3) drogi powiatów;
    4) drogi gminna.
    Wyższe kategorie drogi raczej w tym wypadku w grę nie wchodzą i pozostaje
    droga gminna. Zgodnie z art. 7 cytowanej ustawy zaliczenie do kategorii
    dróg gminnych następuje w drodze uchwały rady gminy
    po zasięgnięciu opinii właściwego zarządu powiatu. Ustalenie przebiegu
    istniejących dróg gminnych następuje w drodze uchwały rady gminy. Trzeba
    przejrzeć uchwały, czy rzeczoną alejkę zaliczono do dróg gminnych.

    *) http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19850140060+2
    008%2404%2415&type=3