  • Data: 2011-06-23 19:33:37
    Temat: Re: mandat za spożycie piwka w parku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "valdoozz" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:itvqh7$3v1$2@news.onet.pl...

    > A dokładnie chodzi mi o to że zarzut jechania rowerem po użyciu alkoholu
    > został postawiony dwóm kolegom. Nawet temu który nie jechał. Policjanci
    > utrzymują, że on również jechał. Ponoć za złapanie nietrzeźwego
    > rowerzysty, premia wynosi 100 zł. Za złapanie pijanego kierowcy samochody
    > czy autobusu nic. Dlaczego jeden jest pozbawiony PJ a drugi nadal jeździ,
    > bo nie miał dokumentów przy sobie wówczas. Kolega któremu zabrano PJ
    > dostał poświadczenie zatrzymania dokumentów - PJ ale chyba to nie
    > uprawnia go do prowadzenia samochodu? Głównie chodzi mi o możliwość
> [...]

    Zacznijmy od tego, ze koncepcja ukarania rowerzysty za jazdę po pijanemu,
    gdy faktycznie złapano go siedzącego na ławce z piwem jest mało realna.
    policjanci mogą sobie kombinować, jak chcą, ale sąd tego raczej nie
    przeuści. Jeszcze, gdyby ich ne karali za spożywanie i twierdzili, że
    obserwowali, że przyjechali i nie spożywali do czasu kontroli, to by można
    uznać za sensowne. Załóżmy patrol widział ich jadących. Siedli, a
    policjanci podeszli i stwierdzili, ze są pijani. Ale skoro stwierdzili, że
    spożywali na tej ąłwce, to ustalenie ile meili dojeżdżając do ławki jest
    skrajnie trudne. Do jakiegoś zabójstwa, to może by sie ktoś zabawił w
    jakieś ekspertyzy, ale nie dio jazdy na rowerze.