    From: "Maluch" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mandat za jazde po chodniku...
    Date: Fri, 13 Mar 2009 08:43:22 +0100

    news:gpctif$4gf$1@news.interia.pl...

    > A gdyby dajmy na to, tędy przechodziła wasza matka, staruszka?

    To nie o to chodzi. Nie powinien wogóle jechać po chodniku. Jednak
    wątkotwórca pisze, że władza uznała, że nie było innej możliwości jak tylko
    musiał po chodniku, stąd ten dźwig. Przypomniały mi się dawne czasy, jak
    znajomemu przesunęliśmy samochód pomiędzy dwa drzewka dla żartu. Postawił
    blisko trawnika, aby trochę cienia padało. I teraz obligatoryjnie uznać, że
    to on zniszczył trochę trawy i zaparkował w miejscu do tego
    nieprzeznaczonym?. Podobnie tutaj, może kierującemu brakowało paliwa i nie
    chcial blokować skrzyżowania i rozpędem widząc pusty chodnik tak pojechał,
    może na chwilę samochód zmienił właściciela i nowy właściciel bał się
    przejechać skrzyżowanie z różnych względów i porzucił pojazd. Tam jest
    sprawa trochę niejasna. Ukarany został za jazdę po chodniku, do której nie
    za bardzo widać przyznaje się, bo skąd te "musiał"?, a nie karany jest za to
    co widać. Można zrozumieć, że były może jakieś wątpliwości i wypośrodkowano,
    za jedno pouczono a za drugie ukarano, aby nie płacił za dwa.
    --
    Maluch