    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mandat i sprawa w s?dzie
    Date: Wed, 18 Oct 2006 10:00:34 +0200

    "Grzesiex" <x...@x...pl> napisał:

    >Czytałem, czytałem,
    Ale nie rozumiem "jezyka prawniczego"? ;-/

    >i o to mi chodzi bo jeśli pamiętam to nie ma sprawy i mam taki obowiązek ale czy jet
    obowiązek
    >pamiętania i prowadzenia ewidencji??
    A czy w ustawie są warunki 'jeśli.. jeśli..". Nie ma!
    Czy spotkałeś się ze skutecznym tłumaczeniem, ze zapomiałeś kupić
    bilet, zapomniałeś oddać dług, zapłacić za prąd, telefon itp... i
    dlatego jesteś usprawiedliwiony?

    >to było 2 miesiące temu i nie jestem w stanie powiedzieć kto jechał a właśnie
    To czy wiesz, pamiętasz lub nie chcesz wiedzieć pamietać, lub w jaki
    sposób z ustawowego obowiązku się wywiążesz (notatki w swoim mógu czy
    ewidencja na papierze) to całkowicie twoja sprawa.
    Nie wywyązujesz się (powód/twoje tłumaczenie) mozesz zostać
    pociagnięty do odpowiedzialności. I od razu, aby nie ciagnąć
    bezprzedmiotową dyskusję, ukarany "za niewiązanie sie z nałożonego
    obowiązku", a NIE 'za niewiedzę, za niepamięć' itp.

    >a nie zapłacenia mandatu! Nawet nie spytał czy go zapłace.
    Bo mandatem może ukarać winnego wykroczenia, a twoja sprawę skieruje
    do sądu i ten postanowi czy i jaką karę na ciebie nałożyć.
    Oczywiście za to, że nie wywiązałeś sie z obowiązku podania komu
    danego dnia pojazd powierzyłeś.
    Jeśli we wnioseku do sądu będzie, że nie wskazałeś KTO kierował
    pojazdem lub KTO jest na zdjęciu, to możesz się skutecznie od
    odpowiedzialności uchylić, bo nie masz tego obowiązku wskazywac,
    wiedzieć.

    --
    Artur Golański