  • Data: 2005-01-01 19:44:24
    Temat: Re: malowanie włosów w gimnazjum
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:cr6t3a$3od$1@inews.gazeta.pl Roman G.
    <r...@g...pl> pisze:

    > Nie przeczytaleś więc całej dyskusji.
    Przeczytałem. Przyznaję, że pisząc opuściłem przez nieuwagę dwa słowa: "dla
    mnie".
    Zatem: (...) dla mnie nie budzi - oczywiście - wątpliwości.
    Ale, jak wynika z tej dyskusji - nie tylko dla mnie. Czyżbyś nie czytał
    dokładnie tego wątku?

    > Nie siedzisz w prawie oświatowym, co?
    Nie siedzisz w prawie za bardzo, co?

    > Statut placówki jest zawsze badany przez kuratorium pod kątem zgodności z
    > prawem.
    A jak u Ciebie czytanie ze zrozumieniem?
    Badany to on może być, ale ja pisałem o _zatwierdzaniu_ (nie mylić z
    zatwardzeniem).
    Znasz przepis nakazujący organowi szkoły uchwalającemu statut (Rada Szkoły
    lub - jeśli jej nie ma - Rada Pedagogiczna) przedkładanie statutu do
    zatwierdzenia komukolwiek? Uchwalają i tyle. Jeśli zawiera on zapisy
    niezgodne z prawem to przysługuje skarga w normalnym trybie
    administracyjnym.
    Natomiast organ zwierzchni, jeśli stwierdzi w statucie szkoły zapisy
    niezgodne z aktami prawnymi wyższego rzędu, szczególnie jeżeli dodatkowo
    będą nie po jego (organu) myśli, może i powinien polecić dyrektorowi
    przeprowadzenie nowelizacji statutu w zakresie dostosowania go do
    obowiązującego prawa.

    > W podanym przykładzie owszem - nic.
    > Inne obowiązki ucznia zapisane w statucie mogą być z powodzeniem
    Inne, jakieśtam itd. itp. Same konkrety... ;))

    Jotte