  • Data: 2007-05-22 18:25:39
    Temat: Re: lokal w sensie miejsca prowadzenia dz. gospodarczej?
    Od: "ommi" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy prawo określa definicję "lokalu" jako miejsca prowadzenia
    > działalności? Chcę otworzyć nową, kolejną firmę i na miejsce prowadzenia
    > chce przeznaczyć pokój użyczony przez moich rodziców. Czy różne instytucje
    > na to zezwalają? Pokój nie ma osobnego wejścia, jest tylko jedno do
    > mieszkania (domek).
    > nie będzie tam prowadzona bezpośrednia sprzedaż, raczej projekty różne
    > będę tam robił, nie będzie to sklep "w realu" najwyżej sprzedaż przez
    > internet, wysyłkowa.

    Działalność możesz zarejestrować na adres miejsca podytu (nie zameldowania).
    W urzędzie miejskim nie potrzebujesz pozwoleń dotyczących wynajmowania
    pomieszczenia.
    Natomiast w urzędzie skarbowym musisz mieć przynajmniej odręcznie napisane
    pozwolenie właściciela mieszkania na zarejestrowanie działalności
    gospodarczej. (dotyczy najbliższej rodziny). Obawiam się tylko, że nie
    bedziesz mógł odliczyć części czynszu, który płacą Twoi rodzice.
    Przypuszczam, że musiałbyś mieć wtedy normalną umowę wynajmu.

    Mam nadzieje, że troche pomogłem.

    Ommi

    --
    Kleksik.pl