  • Date: Fri, 12 Sep 2008 21:26:52 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: lekarz faszysta
    <0...@2...googlegroups.com>

    Paweł Marcisz pisze:

    > W danym stanie faktycznym nie mamy do czynienia z wyrwanym z kontekstu
    > symbolem, tylko z wieloma symbolami tej samej ideologii, umieszczonymi
    > w pokoju przyjęć.

    Wieloma? Z tego, co było napisane, to były "aż" dwa...

    > Nic nie wiadomo, by sąsiadowały z symbolami innych
    > ideologii, przyjmuję więc, że są to jedyne symbole ideologii
    > politycznej tam umieszczone.

    Hmmm... Nie wiadomo, czy nie były tam umieszczane jakieś komentarze
    negujące ideologię symbolizowaną przez owe symbole, więc przyjmuję sobie
    twoim wzorem co mi wygodne, więc że takowe komentarze były ;->

    > Wieszanie w miejscu gdzie przyjmuje się
    > obcych ludzi wielu symboli związanych z jakąś idelogią jest w moim
    > odczuciu próbą propagowania tejże ideologii wśród odwiedzających (czy
    > w naszym wypadku - pacjentów).

    > Jeśli miałbym bronić owego lekarza, czy też patrzyć na to z Twojego
    > punktu widzenia, powiedziałbym, że jest jeszcze druga interoretacja:
    > że daje on wyraz swoim prywatnym poglądom. Uważam, że jest to

    Tylko jakim? Ostatnio chodziłem w koszulce z hasłem z Loki Quest.

    Wg. twojego rozumowania namawiałem do zabicia Boga...

    > najsłabsza interpretacja, która daje się bronić, tzn. że w opisanym
    > przypadku względy kolekcjonerskie nie są wystarczającym wyjaśnieniem
    > takiego eksponowania tych treści. Nawet jeśli jednak przyjmiemy
    > interpretację o prywatnych poglądach, wahałbym się, czy możliwe jest
    > ich manifestowanie w ten sposób, które nie byłoby jednocześnie
    > propagowaniem.

    Czyli jak ktoś nosi krzyż, to propaguje... co? Rzymski imperializm?
    Katolicyzm? Inne chrześcijaństwo?

    A jak nosi jednocześnie krzyż, swastykę, gwiazdę Dawida i godło Imperium
    Klingońskigo?

    > Nie. Paul McCartney nie jest symbolem wegetarianizmu. Hitler jest
    > symbolem faszyzmu, tym bardziej, że jego wizerunek został połączony ze

    Bo ty tak deklarujesz?

    Dla wielu wegetarian jest to jeden z symboli.

    > swatyką. Poza tym nie mówimy o koszulkach, tylko o wystroju
    > pomieszczenia, gdzie przyjmujemy innych ludzi.

    A co za różnica?

    > Pokazują, opowiadają itp. historie prawdziwe lub zmyślone, w których
    > występują m.in. zwolennicy faszyzmu a także ludzie znajdujący się pod
    > rządami tego ustroju. Przedstawienie w tych historiach symboli
    > faszystowskich ma nomen omen charakter historyczny.

    Czyli propagują ;->