  • Data: 2015-01-20 17:05:29
    Temat: Re: legalne oprogramowanie dla firm
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 19 Jan 2015, the_foe wrote:

    > nawet gdyby to był ordynarny pirat to co to Ciebie obchodzi? Nie ma obowiazku
    > zagłębiania sie menadry licencji programów juz zainstalowanych na kupionym
    > komputerze.

    A jakaś podstawa do tej tezy?

    Dodam, że przypadek "komp+soft" jest w ogóle ciekawy z prawnego punktu
    widzenia, bo od lat na .podatki zadawałem pytanie, dlaczego niby
    "przyjęło się" dokumentowanie księgowe jako ST (komp+soft) a nie
    WNiP (soft+komp), skoro rzeczą OCZYWISTĄ jest, że kompa kupuje się
    dla softu, bo z wyłączenie przypadków "cafeholder" i podobnych
    to soft jest potrzebny, a nie skrzynka jako taka.
    :D

    NIEMNIEJ, wracając do sprawy licencji, nie widzę podstaw do przyjmowania
    że użytkownika nie obchodzi to, czy ma legalny soft.
    Co najwyżej będzie ŁATWIEJ obronić się przed tezą, że był świadom, że
    "okoliczności" wkazują iż kupował pirata, a tym samym przyjąć, że padł
    ofiarą oszustwa (ze strony sprzedawcy).
    Jeśli jest to jednak "ordynarny pirat", znaczy trudno aby użyszkodnik
    nie był tego świadom, to IMVHO ma problem.

    pzdr, Gotfryd