  • Data: 2011-01-18 18:59:05
    Temat: Re: leasing
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18-01-2011 17:01, Paul pisze:
    > 1. Czy mogę być jednocześnie finansującym i zbywcą? czyli, że leasinguje
    > własny produkt

    Nie, bo to umowa zawarta z samym sobą.

    > 2. Art. 709.13
    > "Postanowienia umowne mniej korzystne dla korzystającego są nieważne"
    > Czy to oznacza, że nie mogę np. obciążyć korzystającego kwotą 30 zł za
    > wysłanie monitu do korzystającego w związku z opóźnieniem w płatności?

    A w umowie masz cennik za wysłanie monitu? Jeżeli w umowie wpiszesz, że
    wysłanie wezwanie do zapłaty kosztuje 30 zł, to tak.

    > Czy od opóźnionej raty mogę pobierać odsetki większe niż ustawowe (jeśli
    > oczywiście będą one określone w umowie)?

    Tak, ale w granicach odsetek maksymalnych (--> Google).

    > 3. Czy mogę w umowie leasingu dopisać jakieś ograniczenia:
    > - korzystający ma prawo korzystać tylko z mojego serwisu (mimo, że inny
    > serwis zrobiłby dokładnie to samo i tak samo dobrze)?
    > - korzystający ma obowiązek korzystania z mojego serwisu minimum raz na
    > 6 miesięcy, w celu np. wykonania przeglądu?
    > - w przypadku złamania dwóch powyższych punktów kara umowna w wysokości X?

    W zasadzie nie widzę przeszkód, o ile korzystający będzie
    przedsiębiorcą. W umowie z konsumentem to by natomiast nie przeszło.

    --
    .B:artek.