eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokto ponosi koszty wysylki reklamowanego towaruRe: kto ponosi koszty wysylki reklamowanego towaru
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto ponosi koszty wysylki reklamowanego towaru
    Date: Tue, 29 Jan 2008 15:35:35 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 36
    Message-ID: <fnndjj$ar0$6@news.onet.pl>
    References: <fnndbs$523$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: dpf159.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1201617332 11104 83.24.139.159 (29 Jan 2008 14:35:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 29 Jan 2008 14:35:32 +0000 (UTC)
    X-Sender: A2zNb+iyGzNLOZcnZKe0qTi6JhWh3FyC
    In-Reply-To: <fnndbs$523$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.9 (Windows/20071031)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:514035
    [ ukryj nagłówki ]

    QkamCoSieDzieje pisze:
    > Witam.
    > Kto powinien poniesc koszty wysylki towaru do serwisu, jesli towar ten
    > wyprodukowany byl z wada fabryczna?
    > Czy wszystkie reklamacje traktowane sa w ten sam sposob, czy ma jednak tu
    > znaczenie, ze towar w momencie sprzedazy juz posiadal wade?
    > Chodzi konkretnie o wadliwe matryce w aparatach cyfrowych m.in. firmy Canon.
    > Ich wada ujawnia sie dopiero po pewnym czasie uzytkowania, ale sam Canon
    > twierdzi, ze jest to wada powstala juz na poziomie produkcji.
    > Czy w takim przypadku rowniez musze wyslac sprzet do serwisu na wlasny
    > koszt?
    > Mam nadzieje, ze nie napisalem zbyt zawile i beda Panstwo wiedzieli co mam
    > na mysli :)


    Jeśli jesteś konsumentem i reklamujesz na podstawie niezgodności
    produktu z umową, to koszt dostarczenia sprzętu ponosi sprzedawca. Czyli
    w praktyce wysyłasz reklamowany produkt do sprzedawcy i w żądaniu
    reklamacyjnym prosisz o zwrot kosztów nadania, czy też innych kosztów
    związanych z dostarczeniem produktu. W przypadku uznania reklamacji,
    sprzedawca ma obowiązek zwrócić również te koszty. Co ważne - reklamację
    należy zgłosić do sprzedawcy, a nie do innego podmiotu ("gwarant",
    producent itp.)

    Natomiast jeśli chodzi o reklamację na podstawie gwarancji, to
    obowiązują tutaj zapisy konkretnej gwarancji, zazwyczaj koszt
    dostarczenia uszkodzonego sprzętu spada na klienta.



    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1