    From: kapponno <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto jest odpowiedzialny za komputer "publiczny"
    Date: Tue, 22 Jan 2008 13:34:42 +0100
    Sender: k...@g...privacyfoundation.de

    Dnia Mon, 21 Jan 2008 17:16:22 +0100, Heming napisał(a):

    > Użytkownik "kapponno" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Za przestepstwo, o ile nie znajdzie sie sprawca, to nikt, natomiast
    > ewentualna odpowiedzialnosc cywilna poniesie zapewne spolka.

    Aha. Czyli jeśli przestępca się nie znajdzie - co jest praktycznie pewne -
    a sprawa dotyczy znieważenia kogoś przez internet to spółka może ponieść
    odpowiedzialność cywilną. Czy na tej samej zasadzie kawiarenka internetowa
    może ponieść odpowiedzialność cywilną, jeśli ktoś - siłą rzeczy anonimowy -
    popełni przestępstwo z komputera tam się znajdującego??? Bo jakoś nie
    słyszałem, żeby kawiarenka internetowa Carrefour, z której słynny
    warszawski "bombiarz" wysłał fałszywe alarmy o bombach, które sparaliżowały
    ruch w całym mieście parę lat temu, poniosła jakiekolwiek koszty...

    --
    kapponno