  • 1. Data: 2008-01-21 15:59:30
    Temat: kto jest odpowiedzialny za komputer "publiczny"
    Od: kapponno <k...@w...pl>

    Taki problem. Firma ma biuro. Biuro mieści się w dużym pokoju. Każdy
    pracownik ma dostęp do biura. W firmie pracuje 60 osób. W biurze stoi
    komputer podłączony do internetu. Każdy z pracowników może z niego
    skorzystać. Wszyscy korzystają. Internet i komputer są oczywiście
    zarejestrowane na firmę (sp. z o.o.). Z komputera zostaje popełnione
    przestępstwo w internecie. Oczywiście nie wiadomo kto go dokonał - skoro
    wszyscy mają dostęp do komputera. Nie ma monitoringu (kamer telewizji
    przemysłowej w firmie). Nie ma żadnej osoby oddelegowanej do opieki nad tym
    komputerem.

    Pytanie. Kto ponosi odpowiedzialność za to przestępstwo i w jakim zakresie?

    --
    kapponno

  • 2. Data: 2008-01-21 16:08:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kapponno pisze:

    > Pytanie. Kto ponosi odpowiedzialność za to przestępstwo i w jakim zakresie?

    Sprawca w pełnym zakresie :)

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-01-21 16:16:22
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "kapponno" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie. Kto ponosi odpowiedzialność za to przestępstwo i w jakim
    > zakresie?

    Za przestepstwo, o ile nie znajdzie sie sprawca, to nikt, natomiast
    ewentualna odpowiedzialnosc cywilna poniesie zapewne spolka.

  • 4. Data: 2008-01-22 12:34:42
    Od: kapponno <k...@w...pl>

    Dnia Mon, 21 Jan 2008 17:16:22 +0100, Heming napisał(a):

    > Użytkownik "kapponno" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Za przestepstwo, o ile nie znajdzie sie sprawca, to nikt, natomiast
    > ewentualna odpowiedzialnosc cywilna poniesie zapewne spolka.

    Aha. Czyli jeśli przestępca się nie znajdzie - co jest praktycznie pewne -
    a sprawa dotyczy znieważenia kogoś przez internet to spółka może ponieść
    odpowiedzialność cywilną. Czy na tej samej zasadzie kawiarenka internetowa
    może ponieść odpowiedzialność cywilną, jeśli ktoś - siłą rzeczy anonimowy -
    popełni przestępstwo z komputera tam się znajdującego??? Bo jakoś nie
    słyszałem, żeby kawiarenka internetowa Carrefour, z której słynny
    warszawski "bombiarz" wysłał fałszywe alarmy o bombach, które sparaliżowały
    ruch w całym mieście parę lat temu, poniosła jakiekolwiek koszty...

    --
    kapponno