  • Data: 2008-02-07 22:10:16
    Temat: Re: krótkofalówka x 2 = skaner radiowy?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:fof5h2$it6$1@pippin.nask.net.pl...

    > Proszę bardzo - na przykład jeśli chodzi o częstotliwości lotnicze, zakaz
    > takowy ujęto w ustawie Prawo lotnicze, art. 125 ust. 1:
    >
    > "Zabrania się używania przez osoby nieuprawnione urządzeń radiowych
    > działających w pasmach częstotliwości wyznaczonych na podstawie przepisów
    > Prawa telekomunikacyjnego dla łączności lotniczej oraz radiolokacji i
    > radionawigacji lotniczej."

    Przepisem karnym do tego zapisu jest art. 212 cytowanej przez Ciebie ustawy
    brzmiący:

    Art. 212. 1. Kto: (...) wbrew art. 125 ust. 2 ustawy używa urządzeń
    radiowych na częstotliwościach przeznaczonych dla radiokomunikacji ruchomej
    lotniczej, nie będąc do tego specjalnie upoważnionym, (...) podlega karze
    pozbawienia wolności do lat 5.

    A to juz nie wygląda tak, jak piszesz, albowiem mowa o używaniu urządzeń
    radiowych pracujących na konkretnych częstotliwościach. O ile skaner jest
    urządzeniem radiowym i po włączeniu jest używany, to mam wątpliwość, że
    jest on używany na częstotliwości. Częstotliwości bowiem nie zajmuje.