eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokradzież zdjęć - od kogo dochodzić?Re: kradzież zdjęć - od kogo dochodzić?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "rrr" <p...@p...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradzież zdjęć - od kogo dochodzić?
    Date: Fri, 29 Sep 2006 14:20:06 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 40
    Message-ID: <efj31u$r32$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <e...@z...zukih.org> <efiu2i$ls3$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <efj1tt$qvm$1@news.onet.pl>
    Reply-To: "rrr" <r...@p...wp.pl>
    NNTP-Posting-Host: ebm162.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1159532414 27746 83.14.142.162 (29 Sep 2006 12:20:14
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 29 Sep 2006 12:20:14 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2962
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:416654
    [ ukryj nagłówki ]

    >
    > Część zdjęć była typu Royalty Free - kupiona niewyłącznie
    Wiec nie ma mowy o naruszeniu praw autorskich....


    > z określonymi ograniczeniami odnośnie pól eksploatacji, nakładów, itp,
    > jednak inna część należała wyłącznie do producenta urządzeń,
    > który przekazał nam je do wykorzystania wyłącznie w celu
    > promowania swoich produktów - z zastrzeżeniem, iż nie zostaną
    > one wykorzystane w promocji produktów konkurencyjnych.

    W takim razie może warto sie zastanowić, czy to Panstwa kontrahent nie
    naruszył warunków umowy, udostępnijąc te same zdjecia konkurnecji....
    Tylko czy politycznie waliczyć z dostawcą....

    >
    > Innym aspektem sprawy jest sam dobór zdjęć - mało prawdopodobne, by
    > fotografie z różnych źródeł zostały użyte w celu promocji produktów
    > innego producenta - jednocześnie. Nasz klient jest jednym z liderów
    > tego rynku.
    To prawda, ze to mało proawdopodobne. Jednak moim zdaniem w tego rodzaju
    przypadkach, sam dobór fotografii podlega ochronie autorskoprawnej. Szedłbym
    raczej w delikt nieucziwej konkurencji.

    >
    > Fotografie nie przedstawiały urządzeń, ani instalacji, a służyły
    > osiągnięciu określonego klimatu publikacji. Równie dobrze mogły
    > być użyte w promocji kołder, budzików, farb, mebli, ubezpieczeń, etc.
    > Konkurent sprzedaje sprzęt pełniący podobne funkcje, ale innego typu,
    > konstrukcji, wyglądu i producenta (ale ze sporo niższego segmentu
    > jakościowo-cenowego). Mało tego - użyto dokładnie naszych materiałów -
    > wydłubanych z elektronicznej wersji publikacji - po naszej obróbce
    > (kadrowanie, doświetlanie, etc).
    Tym bardziej szedłbym w nieucziwą konkurencję.. przejecie klienteli,
    naruszenie renomy itp. Genralnie czyn z art 3 UZNK.

    Pozdrawiam,
    Romek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1