    From: Cubus <c...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kosciol - zaklocanie ciszy nocnej
    Date: Sat, 11 Dec 2010 11:29:16 +0100

    W dniu 2010-12-11 04:37, nanotrapped pisze:
    > witam
    > mieszkam w poblizu kosciola. od dluzszego czasu - dzwony koscielne
    > bardzo glosno bija przez cala noc, w odstepach polgodzinnych (w
    > pelnychgodzinach oprocz bicia dzwonow wlacza sie dodatkowo jakas
    > melodyjka)

    Czy to oby na pewno dzwony? Może do po prostu zegar na wieży?
    Nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem regularnego uruchamiania
    dzwonów w nocy....

    > zamierzam skontaktowa sie najpierw z parafia z prosba o wylaczenie ich
    > na czas trwania ciszy nocnej - jesli to nie odniesie rezultatu zglosic
    > sprawe na policji. czy sytuacja taka klasyfikuje sie jako zaklocanie
    > ciszy nocnej? czy zglaszajac sprawe na policji moze ona podjac
    > odpowiednie srodki w tym kierunku (kara za zaklocanie ciszy nocnej,

    Wydaje mi się, że jeśli ta wieżowa pozytywka faktycznie jest uciążliwa,
    z czego proboszcz może nie zdawać sobie sprawy bo np. plebanię ma z
    drugiej strony, to wizyta w grupie 3-4 zainteresowanych osób i grzeczne
    zwrócenie uwagi (ale bez argumentów prawnych typu cisza nocna,
    straszenia policją, biskupem czy nuncjuszem) powinno odnieść zamierzony
    skutek.