    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola policji i... LEGALNE oprogramowanie [OT]
    Date: Fri, 13 Oct 2006 15:23:02 +0200
    <ef0vlh$shp$2@atlantis.news.tpi.pl> <ef130f$701$1@news.dialog.net.pl>
    <ef17fm$r4a$1@atlantis.news.tpi.pl> <ef19lv$cu2$1@news.dialog.net.pl>
    <ef1iu9$dnq$1@atlantis.news.tpi.pl> <ef1kb3$ls1$1@news.dialog.net.pl>
    <ef1m8g$p3q$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <efjlra$25c$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <efrks6$gog$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <eg3e5a$mfg$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <egj1ss$r72$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <eglmf0$beg$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>

    W wiadomości news:jareks-1E878E.14392113102006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl
    Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> pisze:

    > Generalnie smutne to, bo znów
    > wychodzi, że najgorzej ma praworządny obywatel.
    Przepraszam za wtręt, ale jeśli jest się obywatelem nie tylko praworządnym
    ale także świadomym i myślącym to jest nie całkiem tak.
    Jeśli osobnicy podający się za gliny łomoczą do drzwi to się im zadaje
    pytania przez zamknięte drzwi, w najgorszym razie przez łańcuch czy inna
    blokadę. Nie ma wówczas kwestii, że ich wpuszczono dobrowolnie.
    Jeśli nie mają nakazu to ja bym im nie otworzył. Niech się decydują na
    wtargnięcie. Byłem raz świadkiem interwencji, w której do lokalu
    mieszkalnego przybył patrol policji zawiadomiony, że odbywa się tam impreza
    w trakcie której doszło do awantury (co było prawdą). Policjanci
    opowiedzieli się w drzwiach o co im chodzi, powiedzieli, że otrzymali sygnał
    o możliwej bijatyce (to prawdą nie było) i spytali czy mogą wejść i
    sprawdzić co się stało, czy nie ma jakichś poszkodowanych. Otrzymali pytanie
    o nakaz, a po odpowiedzi negatywnej - odmowę (drzwi były otwarte, a oni
    grzecznie stali za progiem). Ponformowaliśmy ich (byłem uczestnikiem tej
    imprezy, fakt, było troche za głośno), żeby odeszli albo wtargnęli przy
    użyciu siły. Udzielili pouczenia, żeby być ciszej, podwinęli ogony i tyle
    ich widzieliśmy.
    Nie tak chętnie będą się włamywać, szczególnie, jak w razie czego jest sporo
    świadków. Konsekwencje brutalnej a nieuzasadnionej interwencji mogą byc
    poważne. Bez przesady zatem.
    Inna sprawa, że zawsze istnieje duże prawdopodobieństwo, że w losowo
    wybranym prywatnym lokalu mieszkalnym jest komputer. A jeśli tak, to
    znalezienie nielegalnego softu jest IMO bliskie pewności, może więc
    gliny-włamywacze na tym oprą zasadność wtargnięcia, przyjmując ryzyko za per
    saldo możliwe do przyjęcia? ;)

    Jotte