    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola policji i... LEGALNE oprogramowanie [OT]
    Date: Thu, 5 Oct 2006 19:00:33 +0200
    <ef0vlh$shp$2@atlantis.news.tpi.pl> <ef130f$701$1@news.dialog.net.pl>
    <ef17fm$r4a$1@atlantis.news.tpi.pl> <ef19lv$cu2$1@news.dialog.net.pl>
    <ef1iu9$dnq$1@atlantis.news.tpi.pl> <ef1kb3$ls1$1@news.dialog.net.pl>
    <ef1m8g$p3q$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <efjlra$25c$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <efrks6$gog$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w wiadomości
    news:jareks-518EFF.12095205102006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > Art. 220 par 2 kpk ("okazać osobie, u której przeszukanie _ma_być_
    > przeprowadzone"). Zmienili?

    Nie. Raczej dopisali §3.

    > Ale w kpk (chyba że też zmienili?) jest, że bez kwitu mogą tylko w
    > przypadkach nie cierpiących zwłoki... A jak zamierzają wykazać, że nie
    > cierpiało, skoro (w krańcowym przypadku) nawet nie wiedzą, czego szukają?

    Było to już wiele razy tutaj wałkowane. Mozesz sie zażalić po przeszukaniu.
    Przed przsszukaniem, to najwyżej po prostu dosiedzisz do jego końca w
    kajdankach. To jedyna rzecz, którą mozesz stawiając opór wynegocjować.

    > Daruj, jeśli z Twojego punktu widzenia biję pianę, ale ja tylko próbuję
    > ustalić, czy naprawdę żyję w kraju, w którym mam wybór pomiędzy art. 50
    > Konstytucji i całymi drzwiami oraz jak blisko tej alternatywy jest
    > widzimisię policjanta.

    Ta. Co wiecej, to żyjesz na takim świecie. W przeważającej większości znanych mi
    systemów prawa krajowego (a znam ich kilka :-) jest to dokąłdnie tak unormowane.
    Pewne odmienności są w prawie anglosaskim,a le i tam w wypadku podejrzenia
    policja moze bez nakazu sądu wejść.

    > 1. Policjant poczytał na grupie, jak się chwalę posiadaniem nielegalnego
    > Windows (było).

    Jeśli uprawniony złoży wniosek o ściganie i zawiadomienie, to spokojnie można
    "atakować".

    > 2. Policjant dostał donos, że mam nielegalne oprogramowanie (to teraz
    > dolożyłem)
    > a) anonimowy

    Nie, to za mało.

    > b) podpisany
    > c) podpisany przez instytucję od wniosku o ściganie in blanco.

    W obydwu wypadkach należy taką osobe przesłuchać uprzedziwszy o treści art. 233,
    234 i 238 kk, a takie przesłuchanie będzie podstawą do przeszukania.

    > Czym w takim razie to się różni od sławnego "dajcie mi człowieka, a
    > paragraf się znajdzie"?

    Tym, że jak nie będziesz miał nielegalnego softu w komputerze, to nie znajdzie
    się paragrafu.