  • Data: 2002-12-04 17:29:02
    Temat: Re: kontrola drogowa - zatrzymanie dowodu rejestracyjnego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Luzy na przekładni kierowniczej chyba wymagają - kiedyś max. to było 4 cm
    po
    | obwodzie, jak to mierzyć, na oko?

    Nie, jeśli luz ma 10 cm, to można "na oko" powiedzieć, że to więcej niż 4
    cm.

    | korozja nadwozia - a w jakim stopniu i w jakich miejscach? gliniarz pod
    wozem
    | nie pełzał...
    | W konretnym przypadku doczepił się do progów i drzwi (które nie są chyba
    | elementami nośnymi)

    Progi są istotnym elementem konstrukcyjnym nadwozia samonośnego (samochód
    bez ramy), więc jakiekolwiek poważniejsze ślady korozji kwalifikują je do
    wymiany. Co do drzwi, to do zatrzymania dowodu kwalifikuje tzw. perforacja,
    albowiem wówczas niespełniony zostaje warunek chermtyczności nadwozia
    wynikający z rozporządzenia, które powołałem w poprzedniej wiadomości.

    | W tym wszystkim chodzi mi umocowania prawne nie dopuszczające dowolności
    | interpretacji (jeśli to możliwe).

    Umocowanie prawne podałem. W końcu on nie zezłomował Ci samochodu, tylko
    nakazał ponowne badania techniczne. Jeśliby okazało się, że diagnosta
    stwierdzi, że opisane przez policjanta usterki nie kwalifikują się do
    wycofania pojazdu z ruchu, możesz zawsze żądać od Policji zwrotu kosztów
    badań jako cywilnych skutków wadliwej decyzji administracyjne (zatrzymanie
    dowodu) jej funkcjonariusza. I tyle.

    Nie można z definicji kwestionować wszystkich ustaleń policjanta, bo
    doszłoby do sytuacji, że nikt by nie realizował jego poleceń i wszyscy by to
    "olewali". Nie potrafię natomiast za pośrednictwem sieci zająć stanowiska w
    przedmiocie zasadności zatrzymania dowodu, no bo musiałbym zobaczyć
    samochód.