  • Data: 2002-12-04 18:20:00
    Temat: Re: kontrola drogowa - zatrzymanie dowodu rejestracyjnego
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > przypadkach wymienionych w ustawie prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czrwca
    > 1997 roku. Zapewne funkcjonariusz stwierdził że nadmierna korozja nadwozia
    > może zagrażać bezpieczeństwu osób jadących tym pojazdem i zatrzymał dowód
    > rejestracyjny do czego miał prawo. Dowód ten został przesłany do Urzędu w
    > którym został wydany i można go odebrać po okazaniu zaświadczenia od
    > uprawnionego diagnosty. Diagnosta ten w rzeczywistości dokonuje właściwej
    > oceny czy jazda takim pojazdem mogła być niebezpieczna cz też nie.
    Rozumiem, niestety...
    Pewnie więc obiektywnych kryteriów nie ma. Wiadomo, że są dane (numeryczne, więc
    mierzalne) określające np. dopuszczalny skład spalin, luz kolumny kierowniczej,
    częstotliwość migania kierunkowskazów, siłę hamowania, lub wskaźnikowe: stan
    zużycia bieżnika opon, obecność niezbędnych elementów wyposażenia itd.
    A w przypadku korozji diagnosta ocenia: wydaje mi się, że jest nieco za dużo
    rdzy; i już?
    Ale jeśli tak, to byłoby sprawiedliwie, że jeśli policjant mylnie lub
    tendencyjnie ocenił stan pojazdu i zatrzymał dowód, a właściciel jest narażony
    niepotrzebnie na koszty przeglądu, stratę czasu, być może zarobku itp. to
    uzyskuje rekompensatę od policji.
    No ale wiem, że to takie puste dywagacje
    Dzięki

    Pozdrawiam
    JarekT