  • Data: 2004-02-12 21:40:25
    Temat: Re: komorka i nauczyciel
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> napisał(a):

    > No ale to żaden akt prawny nie jest.

    Wspominałem o teorii prawa szkolnego, nie o aktach prawnych.
    Delegacje ustawowe masz w art. 4 u.s.o. Uprawnienia te teoria określa mianem
    władztwa pedagogicznego.

    > No więc jak się wyznacza granice tego 'władztwa pedagogicznego'?

    Granice określa art. 4 Ustawy o systemie oświaty i kryterium celowości
    pedagogicznej.

    > Za drzwi wywalić można?

    To na pewno tak.

    > Wychowawczo na grochu klęczeć można nakazać?
    > Wychowawczo i ku przestrodze innych powiesić na szyi delikwenta
    > tabliczkę z napisem np. "Przepraszam, że przeszkadzałem nauczycielowi
    > na lekcji. Więcej tego nie zrobię" i przegonić po korytarzu?

    Te metody wg mnie naruszają godność osobistą ucznia.

    > W kozie po zajęciach zatrzymać można?

    To z pewnością można, są w Polsce szkoły, co kozę w statucie mają.

    > Na pół godziny, godzinę czy pięć godzin?

    W granicach zdrowego rozsądku.