  • Data: 2008-12-16 20:59:34
    Temat: Re: kolizja drogowa - proba wyludzenia
    Od: "rabar-bar" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "MiK^" <m...@t...pl> napisal w wiadomosci
    news:64a8b4f5-4045-4c7e-9b94-8949d3246679@n33g2000pr
    i.googlegroups.com...
    > Witam,
    >
    > Jakis czas temu opisywalem sytuacje w ktorej doszlo do kolizji
    > drogowej samochodu osobowego oraz motocykla. Sprawda wypadku byl
    > kierujacy samochodem osobowym (wegier) ktory a drodze szybkiego ruchu,
    > wrzucil wsteczny bieg i z pedem uderzyl bezposrednio w motocykl w
    > skutek czego uznano szkode calkowita motocykla (kasacja).
    >
    > Ja, jako kierujacy motocyklem, z polisy OC sprawcy otrzymalem
    > odszkodowanie (mimo braku prawa jazdy kategorii tej pojemnosci).
    > Ubezpieczalnia reprezentujaca mnie za granica, nie widziala rzadnych
> [...]

    A moze to nie sprawca stara sie o odszkodowanie, tylko TU o zwrot
    wyplaconego odszkodowania, na podstawie art.43 punkt 3 Ustawy o
    ubezpieczeniach obowiazkowych?

    Zakladowi ubezpieczen przysluguje prawo dochodzenia od kierujacego pojazdem
    mechanicznym zwrotu wyplaconego z tytulu ubezpieczenia OC posiadaczy
    pojazdów
    mechanicznych odszkodowania, jezeli kierujacy:
    (...) 3) nie posiadal wymaganych uprawnien do kierowania pojazdem
    mechanicznym, z
    wyjatkiem przypadków, gdy chodzilo o ratowanie zycia ludzkiego lub
    mienia
    albo o poscig za osoba podjety bezposrednio po popelnieniu przez nia
    przestepstwa,
    (...)
    Takie mi przychodzi do glowy...
    Pozdrawiam