    From: "Ryba" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kodeks drogowy, odszkodowanie, wspolwina - pytanie
    Date: Tue, 18 Dec 2007 20:26:29 +0100

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:adf5a44d-0b33-45ba-9954-a4bf95e3b683@d4g2000prg
    .googlegroups.com...
    On 17 Gru, 19:14, "Ryba" <N...@p...onet.pl> wrote:

    >no, bez przesady!
    >sygnalizacija swietlna ma wyzszy priotytet niz inne znaki regulujace
    >pierszenstwo...
    >
    >Art. 5. 3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przez znakami drogowymi
    >regulującymi pierwszeństwo przejazdu.
    >
    >wiec wjazd na czerwonym jest srednio :) legalny...

    witam ponownie

    przepraszam za dosadność, ale nie myl chuja z ogórkiem. Co prawda kształt
    podobny ale zastosowanie inne. Ale do rzeczy.
    Nigdzie nie napisałem, że "wjechanie na czerwonym" jest "legalne".
    Stwierdziłem jedynie (i nadal to podtrzymuję) że pierwszeństwo przejazdu (z
    jednym drobnym wyjątkiem) nie zależy od sygnałów nadawanych przez
    sygnalizację swietlną. Zgadzam się, że sygnalizacja świetlna ma "wyższy
    priorytet" (pierwszeństwo) niż znaki oraz przepisy PoRD (co wynika z Art. 5
    PoRD) tym nie mniej, zgodnie z rozdziałem 5 Rozporządzenia o znakach i
    sygnałach drogowych, sygnał "zielony" zezwala wyłącznie na wjazd za
    sygnalizator i to wszystko. Tak więc za sygnalizatorem pierwszeństwo
    przejazdu pozostaje niezmienione (chyba, że na sygnalizatorze były jakieś
    znaki zmieniające to pierwszeństwo, co czasami się zdarza), niezależnie od
    tego czy sygnalizator działa czy też nie jak też niezależnie od tego, czy
    świeci na zielono, niebiesko albo w różowe kropki.

    Tak więc proszę nie insynuować mnie czegoś, czego nie napisałem.

    Zdróweczko wszem i wobec
    Ryba co się może mylić