  • Data: 2007-12-19 18:51:16
    Temat: Re: kodeks drogowy, odszkodowanie, wspolwina - pytanie
    Od: "Koju" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No niezupełnie tak jest. Tak jak już wcześniej napisałem w tej sytuacji
    > (zgodnie z PoRD) współwinni będą obaj kierujący. Jeden dlatego, że nie
    > ustąpił pierwszeństwa przejazdu drugi zaś dlatego, że ten pierwszy
    > spodziewał się, że wszyscy użytkownicy będą poruszać się zgodnie z
    > przepisami PoRD (chyba, że z ich zachowania wynikało inaczej).

    > Ano właśnie tak jest. Światła światłami a pierwszeństwo pierwszeństwem.
    > Moim skromnym zdaniem problem polega nie na niedoskonałości prawa, bo w
    > tym konkretnym przypadku jest ono jak najbardziej jednoznaczne i całkiem
> [...]

    Nie, żeby było jasne, nie mam zamiaru tego wcielać w życie:)
    Chodzi mi o to, że po jakąś cholerę są przepisy i z jakiegoś powodu powinno
    się je przestrzegać.
    Jeśli ktoś ich nie przestrzega to powinien być sam sobie winien. Jeśli nie
    posypiesz piachem oblodzonego chodnika, to powinieneś być winny tego że ktoś
    sobie złamie nogę, bez względu na to czy był pijany czy nie. I akurat chyba
    tak jest. Wiec czemu u licha tu nie ma? Tak jak jedziesz po pijaku to w
    większości wypadków będziesz winien - od taka odgórna zasada.
    Wiesz, równie dobrze można powiedzieć ruch prawostronny ruchem
    prawostronnym, a pierwszeństwo pierwszeństwem. Będę sobie jeżdził pod prąd i
    niech mi jakaś sierota z prawej (a moze z lewej teraz!?) wyjedzie. Czyja
    będzie wina? Ja *tylko* jechałem w drugą stronę, bom taki malorozgarniety -
    myślałem że to wszyscy inni pod prąd jadą:)
    I oczywiście drogą główną.

    PS
    A odnosnie wcielania w zycie - po co kamera itd? Przeciez można się bez
    problemów przyznać, że wjechało się na czerwonym. I powiedziec policjantom
    czy sedziemu: swiatła swiatłami a pierwszenstwo pierwszenstwem:)