    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: k
    Date: Wed, 26 Sep 2007 10:35:39 +0200

    On Wed, 26 Sep 2007, Adam Klobukowski wrote:

    > Jeśli twój szef ma takie a nie inne podejście, i w wypadku
    > gdy ty nie będziesz w stanie się wyrabiać on nie będzie ci płacił to
    > składaj pozew do sądu pracy o uznanie pełnego etatu. Najlepiej wcześniej
    > zapewnij sobie świadków.

    Ja w kwestii formalnej: powiadasz, ze praca w domu spełnia wymóg
    "pod kierownictwem pracodawcy oraz w miejscu i czasie wyznaczonym
    przez pracodawcę"?
    Ci świadkowie będą oświadczać, że pracodawca o 16:55 sprawdzał, czy
    owa "zatrudniona" jeszcze pracowała, a o 17:05 już nie pracowała
    (bo to też jego obowiązek, zeby godzin pracy nie przekroczyć
    a ew. nadgodziny ewidencjonować)?

    IMVHO "praca w domu" nie spełnia kodeksowych norm "pracy".

    > Jak gościu dostanie wyrok i będzie musiał
    > zapłacić spoooooro zaległych składek, to może się w końcu nauczy.

    Umówmy się, że z opisów wynika iż w .pl faktycznie występuja zjawisko
    zastępowania umów o pracę innymi umowami pozornymi, kiedy to rzekomi
    "niepracownicy" przychodzą na stanowiska na określoną godzinę i tam
    udają "zleceniobiorców" do określonej godziny, przyjmując bezpośrednie
    dyspozycje co i jak mają robić od "niekierownika".
    Owszem, niezależnie od przesłanek takiego postępowania, łamie ono
    prawo.

    Ale tzw. "praca w domu" taką pracą nie jest!
    Nie byłbym taki pewien owego "wyroku".

    pzdr, Gotfryd